Ders Planı / SEKRETERLİK VE BÜRO YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ZEYNEP YILDIRIM SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bürolardaki iş süreçlerinin başarılı bir şekilde planlanması, örgütlenmesi, eşgüdümlenmesi ve her süreçte kontrol edilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Sekreterlik mesleğinin anlamı ve kapsamı, sekreterlik türleri, görev ve sorumlulukları, sekreterin kişisel özellikleri ve mesleki becerileri konuları ile büro yönetimi ile ilgili temel kavramları ve yöntemleri tanıyabilme, bilgi sistemleri ve büro otomasyonunu tanıyabilme, bürolarda etkin iletişim yöntemlerini kavrayabilme, büroların örgütlenmesinde yeni yaklaşımlar, sanal büro kavramı ve sanal büroların çalışma yöntemlerini kavrayabilme bu dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ders Konuları

1Sekreterlik mesleğinin tanımı ve sekreterlik mesleğinin dünyada ve Türkiye'de ortaya çıkışı ve gelişimi
2Sekreterlik türleri ve organizasyondaki yeri
3Sekreterin kişisel nitelikleri
4Sekreterin Mesleki Özellikleri
5Sekreterin Görevleri
6Büro kavramı, büroların işlev ve fonksiyonları
7Büroların sınıflandırılması, klasik ve çağdaş bürolar
8Büro çalışanları, büro yönetimi ile işletme yönetimi arasındaki farklar
9Bürolarda iş analizi ve iş değerleme
10Ara sınav
11Büro organizasyonu ve sistem iyileştirme teknikleri
12Bürolarda verimlilik, etkinlik, etkililik yönetimi
13Bürolarda toplam kalite yönetimi
14Performans değerleme

Kaynaklar

1- Muharrem Tuna, Ayşen Akbaş Tuna, Büro Yönetimi, 2012
2- Dilaver Tengilimoğlu, Hasan Tutar, Çağdaş Büro Yönetimi (Büro Yönetiminde Güncel Konular ve Yaklaşımlar), Ankara 2009
3- Hasan Tutar, Mehmet Altınöz, Selin Aygen, Sekreterlik Bilgisi, İstanbul 2009