Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. NECMİYE TÜLİN İRGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Pazarlama Yönetimi; Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu Beta yayınları, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi; Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı endüstri ürünleri tasarlayan öğrencilere pazarlama ile ilgili temel kavramları ve pazarlamanın önemini, tüketicilerin ihtiyaçlarını ve pazar araştırmasının nasıl yapılacağını, pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğini, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama örgütlenmesinin nasıl düzenleneceğini açıklamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders Pazarlama Kavramı, İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama Çeşitleri, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri, Pazarlamada Çevre Faktörleri, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı, Örgütsel Pazarlar, Uluslararası Pazarlar, Pazarlama Planlaması, Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma, Ürünler: Mal ve Hizmetler, Fiyat, Yer ve Dağıtım Kanalları, Perakendecilik, Pazarlama İletişimleri, Pazarlama Örgütlemesi konularını içermektedir.

Haftalık Ders Konuları

1İşletme, İşletme Kavramının Tarihsel Süreci, İşetmenin Fonksiyonları Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi Kavramı, Pazarlamanın Fonksiyonları
2Pazarlama Kavramının Tarihsel gelişim Süreci ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
3Tüketici İhtiyaçları, Tüketici Davranışları, Tüketici Davranış Modelleri
4Pazar Analizi, Pazar Bölümlemesi, Hedef Pazarın Seçilmesi
5Pazarlamada Konumlandırma Kavramı ve Önemi
6Stratejik Pazarlama Planlaması ve pazarlama Planlaması
7Temel İşletme Stratejileri
8Mamul ile ilgili Politikalar
9Pazarlamada Fiyat Politikaları
10Pazarlamada Dağıtım Politikaları
11Tutundurma Politikaları ve Tutundurma Karması, Reklam, Reklam Türleri
12Kişisel Satış ve Halkla İlişkiler Uygulamaları
13Pazarlama Etiği, Tüketici Hakları ve Etiği
14Konuların Genel Tekrarı ve Örnekler

Kaynaklar

1- İslamoğlu, A. H. (2011). Pazarlama yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım.
2- Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
3- Odabaşı, Y., & Gülfidan, B. A. R. I. Ş. (2004). Tüketici Davranışı, Kapital Medya Yayınları.