Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ALTAN ATİK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin endüstriyel tasarım pratiği hakkındaki bilgi ve becerilerini arttırmaktır. Bu amaçla; sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamların göz önüne alındığı bir veya birden fazla proje yapılacaktır. Öğrenciler, tasarım odaklı iş stratejileri geliştirmede ileri düzeyde malzeme ve görsel kültür öğelerinden yararlanmayı keşfedeceklerdir.
Dersin İçeriği Bu ders; ürün, hizmet ve sisteme dair tasarım problemlerinin belirli yönlerine ilişkin ileri tasarım süreçlerini ele alan bir ya da daha fazla tasarım projesinden oluşur. Öğrenciler konsept ürünlerinin ikna edici sanal modellerini ve görsel prezantasyonlarını üretirler.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin hedefleri ve yapısı; Proje şartnamesi; Masa başı araştırması
2Şirket tasarımcısı ile buluşma; Masa başı ve saha araştırması bulgularının sunumu
3Ürüne ilişkin problem analizi, fikir haritası oluşturma
4Şirket bilgilendirmesi
5Tasarim fikir eskizi sunumları
6Tasarım geliştirme
7Tasarım eskiz sunumları
8ARA JÜRİ
9Tasarım geliştirme
10Tasarım geliştirme
11Ürün kimliği ve tasarım geliştirme
12Ürün kimliği ve tasarım geliştirme
133 boyutlu öncül katı model
143 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model

Kaynaklar

1-1-Bruce, Margaret and J R Bessant. (2002). Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.





2-Cagan, J. and Vogel, C.M. (2001). Creating Breakthrough Products: Innovation from Product Planning to Program Approval, FT Press.





3-Kahn, K.B. (2004). The PDMA Handbook of New Product Development, 2nd Ed., Wiley.





4- Keinonen, T. and Roope T. (2006). Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.





5- Kelley, T. and Littman, J. (2001). The Art of Innovation: Lessons in Creativity From IDEO, America\'s Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.





6-Press, M. & Cooper, R. (2003). The Design Experience: The Role of Design and Designers in the TwentyFirst Century. Aldershot: Ashgate.





7-Schifferstein, H and Paul, Hekkert. (2008). Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.





8-Squires, S. and Byrne B. (2002). Creating Breakthrough Ideas: The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.





9-Stanton, N. (2005). Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.





10-Van der Heijden, K. (2005). Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.





11-Vogel, C.M., Cagan, J., Boatwridght, P. (2005). The Design of Things to ComeHow Ordinary People Create Extraordinary Products, Wharton School Publishing, New Jersey.





12-Walsh, V., Roy, R., Bruce, M. and Potter, S. (1992). Winning by Design, Technology, Product Design and International Competitiveness, Oxford, Basil Blackwell.





13-Zaltman, G. (2003) How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market, Harvard Business Press.





Dergi Referansları; Business Week, Design Issues, Design Management , Journal, Harvard Business Review, International Journal of Design.





Web Referansları; www.dmi.org, www.designmanagementeurope.com, www.designinbusiness.com, www.businessweek.com, www.designcouncil.org, www.aiga.org.