Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları AYÇA AYBÜKE KURT AKBAĞ

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İşitme kaybı olan bireylerin iletişim ihtiyaçlarının karşılanması ve sözel dil becerilerini kazanamamış işaret dili ile iletişim kurabilen bireylerle iletişimi sağlamak üzere Türk İşaret Dilini kullanabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Türk İşaret Dili alfabesinin gramer, anlam bilimi yönünden yapısal özellikleri, sözcük dağarcığı ve yöresel kullanım farklılıkları, sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaya yönelik grup aktivitelerini kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
2Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
3Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
4Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
5Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
6Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
7Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
8Türk İşaret Dili Karşılıklı Konuşma
9ARA SINAV
10Düz Metni Türk İşaret Diline Çevirme
11Düz Metni Türk İşaret Diline Çevirme
12Düz Metni Türk İşaret Diline Çevirme
13Düz Metni Türk İşaret Diline Çevirme
14Düz Metni Türk İşaret Diline Çevirme

Kaynaklar

Barışık, E. ‘Türk İşaret Dili Kılavuzu’. Yargı Yayınevi.
Türk İşaret Dili Sözlüğü. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri genel Müdürlüğü, Ankara, 2015.