Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları AYÇA AYBÜKE KURT AKBAĞ

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İşitme kaybı olan bireylerin iletişim ihtiyaçlarının karşılanması ve sözel dil becerilerini kazanamamış işaret dili ile iletişim kurabilen bireylerle iletişimi sağlamak üzere Türk İşaret Dilini kullanabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Türk işaret dili tarihçesi ve Türk İşaret Dili alfabesindeki el-parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonuna yönelik temel bilgilerin verilmesidir.

Haftalık Ders Konuları

1Modül 1 – İşaret dili ve Çevre
2Modül 1 – İşaret dili ve Çevre
3Modül 1 – İşaret dili ve Çevre
4Modül 2 – Okul ve Eğitim işaretleri
5Modül 2 – Okul ve Eğitim işaretleri
6Modül 2 – Okul ve Eğitim işaretleri
7Modül 3- Gıda ve Giyim İşaretleri
8Modül 3- Gıda ve Giyim İşaretleri
9Ara Sınav
10Sınav Değerlendirme, Modül 3- Gıda ve Giyim İşaretleri
11Modül 4 – Türk İşaret Dili Dilbilgisi Kavramları
12Modül 4 – Türk İşaret Dili Dilbilgisi Kavramları
13Modül 5 – Duygular ve Eşyalar
14Modül 5 – Duygular ve Eşyalar

Kaynaklar

1. Barışık, E. ‘Türk İşaret Dili Kılavuzu’. Yargı Yayınevi.
2. Türk İşaret Dili Sözlüğü. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri genel Müdürlüğü, Ankara, 2015.
3. Müzik videoları ve şiir kitapları.