Ders Planı / HEMŞİRELİKTE EĞİTİM

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, eğitim ve öğretim yöntemleri, sağlık/ hastalık /profesyonellik ile ilgili birey /grup/ toplumun eğitim gereksinimlerini değerlendirme, eğitim / öğretim sürecini planlama, uygulama ve gözlem yapma ile ilgili bilgi, beceri ve davranış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında; öğrenme süreci, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim süreci, ders hazırlama ve sunum, temel hemşirelik eğitimi, mesleki gelişim konuları işlenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme, ilgili tanımlar, öğrenmenin temel özellikleri, denetim odağı/Uygulama
2Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim ilkeleri
3Öğrenme sürecinin özellikleri
4Öğretim yöntemleri, öğretim araç ve gereçleri
5Eğitim /öğretim süreci, hedeflerin oluşturulması, etkili konuşma
6Ders hazırlama, sunum, derse giriş aktiviteleri
7Temel hemşirelik eğitimi (Probleme dayalı eğitim, modüler eğitim)
8Ülkemizde ve dünyada örgün ve yaygın hemşirelik eğitimi
9Klinik öğretim, klinik öğretimde etik ilkeler
10Mesleki gelişim (Hizmet içi eğitim, alıştırma eğitimi, sürekli eğitim)
11Sağlık eğitimi ve sağlık inanç modeli
12Eğitim materyali hazırlama/değerlendirme, eğitimde değerlendirme
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları- Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

1-Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
2-Smith C.M. and Maurer F.A., Community Health Nursing Theory and Practice, 2nd. Edition, W.B.Saunders Company, 2000.
3- Yeşilyaprak B. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pagem Yayınları, 5.bs., 2003, Ankara.
4- Demirel Ö. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Pagem Yayınları, 7.bs., 2004, Ankara.