Ders Planı / SOSYAL MEDYA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. NUR EMİNE KOÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; yeni medyanın önemli bir alanı olan sosyal medya tarihsel, kavramsal ve kuramsal boyutlarıyla ele alınacaktır. Sosyal medyanın medya, ekonomi, pazarlama ve iletişim alanlarındaki etkileri derinlemesine incelenecektir.
Dersin İçeriği Amaç, öğrencilere sosyal medyanın kullanım alanları, araçları ve olanaklarını uygulamalı olarak öğretmektir.

Haftalık Ders Konuları

1İnternet kavramının tanımlanması.
2Sosyal medya araçlarının açımlanması.
3Ağ toplumunun tanımlanması
4Geleneksel Medya - Yeni Medya farklılıkları
5Analog kitle iletişiminden sayısal kitle iletişime geçiş
6Sosyal Medya Bağımlılığı
7Bilişim çağında teknoloji olgusu
8Simülasyon kavramının açımlanması. Sosyal medya üzerindeki etkilerinin incelenmesi
9Ara Sınav
10Dijital okuryazarlığın sosyal medyaya etkisi
11Sosyal medya hesaplarında etkileşimin artırımı
12Arayüz kültürünün açımlanması.
13Yeni Medyanın İlkeleri
14Yeni medya ve dokunmatik toplum

Kaynaklar

-Yengin, Deniz, Sosyal Medya Araştırmaları, Paloma Yayınları, 2015.
-Kara, Tolga, ve Özgen, Ebru. Sosyal Medya, İstanbul: Beta yayınları, 2012.
-Fuchs, Christian, Social Media: A critical introduction, Sage Publications, 2014.