Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLMİRA KERİM
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi GÜLMİRA KERİM
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencinin, işletmenin misyon ve vizyonuna göre işletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabilmesini; işletmenin tutundurma amaçlarına göre işletme ve ürün hakkında çevreye bilgi verebilmesini ve sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunabilmesini amaçlar. İşletmenin reklam amacı ve ortamına göre oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlayabilecek ve reklam etkinliğinin ölçülmesi yöntemlerine göre yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunabilecektir. Tutundurma stratejileri, satış elamanları ve müşterilerin özelliklerine ve aracılara göre satış elemanlarına, aracı ve müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine yardımcı olmasını, hedef pazarın özelliklerine, tutundurma stratejilerine ve satış yöntemine göre doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye ve doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olabilmesini sağlayacaktır.
Dersin İçeriği Pazarlama kavramının unsurları, Pazarlama iletişimi, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Veri Tabanlı Pazarlama, E-Pazarlama, Web Pazarlama, İnteraktif Pazarlama.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlama ve iletişim kavramı
2İletişim sürecinin temel unsurları, iletişim türleri,
3Pazarlama iletişimi tanımı
4Pazarlama iletişimi yönetimi ve araçları
5Pazarlama iletişiminin amaçları
6Başarılı pazarlama iletişiminin özellikleri
7Pazarlama iletişimi teknikleri
8Reklam
9Ara sınav
10Halkla ilişkiler
11İnteraktif (web ve mobil) pazarlama,
12Kişisel satış, Satış promosyonu
13Sponsorluk, Bütünleşik pazarlama iletişimi
14Pazarlama İletişimi Planlama

Kaynaklar

1- Prof. Dr. Yavuz Odabaşı , Mine Oyman , Pazarlama İletişimi Yönetimi