Ders Planı / ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 6.0
Dersin AKTS Kredisi 9.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları, çeşitli öğretim teknolojilerini tanımlar. Öğretimde kullanılacak araç, gereç ve yöntemleri açıklar. Etkili materyal kullanımı için gerekli yorumları yapar. Çocukların seviyelerine uygun araç gereçleri düzenler ve çocuğa uygun olarak uyarlar, uygulama ve değerlendirme yapar.
Dersin İçeriği Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması, Öğretim materyalinin tanıtımı ve temel kavramları, Öğretim teknolojileri ve öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişki, Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması, Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlaşılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması, Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflama, Öğretim ortamlarında kullanılan görsel araç-gereçler, Öğretim ortamlarında kullanılan eşitsel araç-gereçler, Bilgisayarlar ve bilgisayar destekli çoklu ortam sistemleri, Öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki işlevleri, Öğretim materyallerinin özel eğitimdeki kullanımı, Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik materyal örnekleri, Zihin engelli çocuklara yönelik materyal örnekleri, Görme ve işitme engelli çocuklara yönelik materyal örnekleri

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması
2Öğretim materyalinin tanıtımı ve temel kavramları
3Öğretim teknolojileri ve öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişki
4Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması
5Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlaşılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması
6Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflama
7Öğretim ortamlarında kullanılan görsel araç-gereçler
8Bilgisayarlar ve bilgisayar destekli çoklu ortam sistemleri
9Ara sınav
10Öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki işlevleri
11Görme engelli çocuklara yönelik materyal örnekleri
12Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara yönelik materyal örnekleri
13Zihin engelli çocuklara yönelik materyal örnekleri
14Final sınavı

Kaynaklar

Demirel, Ö. ve Eralp Altun ( 2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara Pegem –A Yayınları
Halis, İ. ( 2002).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
Koşar, E. ve diğerleri . ( 2004) . Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem –A Yayınları.
Yalın, H.İ. ( 2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.