Ders Planı / ÜSTÜN ZEKALILAR

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 4.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenci, üstün zekalı ve üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanımlar ve tartışır. Üstün zekalı ve üstün yetenekli öğrencilere uygun eğitim ortamlarını karşılaştırır, uygun ortamlarını tasarlar ve değerlendirir.
Dersin İçeriği Üstün Zekalı çocukların özellikleri, eğitim olanakları, eğitim yaklaşımları, yaratıcılık ve düşünme becerileri ile mesleki yönlendirilmeleri işlenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Zeka, Sınıflandırma Ve Tanılama Yöntemleri
2Dünya'da Ve Türkiye'de Konunun Tarihçesi
3Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri
4Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Fiziksel Ve Zihinsel Özellikleri
5Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Kişilik, Sosyal Ve Ahlaki Özellikleri
6Eğitimde Farklı Yaklaşımlar
7Yaratıcılık
8Yaratıcılığın Geliştirilmesi
9Ara Sınav
10Düşünme Becerileri
11Üstünlerde Kişisel Eğitsel Ve Mesleki Rehberlik
12Üstün Zekâlılarda Öğrenme Problemleri
13Eğitimde Yönetsel Düzenleme Ve Önlemler
14Final

Kaynaklar

1-Norma E. Cutts, Nicholas Moseley (2001), Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi. Çeviren: İsmail Ersevim - 448