Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. BELMA TUĞRUL
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin öncelikli amacı; okul öncesi eğitiminin amacını ve ilkelerini benimsetmek, önemi, tarihsel gelişimi, özellikleri ile ilgili bilgilendirme bulunmak, öğrenci-öğretmen özellikleri ile ilgili bilgi ve becerileri, bir okul öncesi eğitim kurumunun fiziki, sosyal ve eğitimsel özellikleri hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitim ile ilgili temel kavramlar, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitiminin tanımı, amaç ve ilkeleri, önemi, ilkeleri, görüşleri, tarihsel gelişimi, yararları ve bugünkü durumu, okul öncesi eğitimle ilgili teori ve teorisyenler, okul öncesi çocuğunun, öğretmenin ve eğitim kurumlarının özellikleri, ailenin okul öncesi eğitimde rolü, okul öncesi kurumlarının çeşitleri, fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, sosyal hizmetlerde okul öncesi eğitimi, dünyada okul öncesi eğitim ve uygulama örnekleri.

Haftalık Ders Konuları

1Okul öncesi eğitim ile ilgili temel kavramlar (okul öncesi dönem, erken çocukluk dönemi, öğrenme, gelişme) ve okul öncesi eğitimin önemi
2Okul öncesi eğitimin amaç ve ilkeleri
3Türkiye' de okul öncesi eğitim ve gelişimi
4Okul öncesi eğitimin tarihçesi (Milli eğitim şuraları ve kalkınma planlarında okul öncesi eğitim)
5Okul öncesi eğitimle ilgili teori ve teorisyenler (Piaget, Kohlberg, Regio Emilia, Montessori vb.)
6Okul öncesi eğitiminin temel özellikleri ve gereksinmeleri
7Okul öncesi çocuklarının genel özellikleri ve gereksinimleri. Okul öncesi öğretmeninin özellikleri
8ARA SINAV
9Okul öncesi kurumlarının çeşitleri. Okul öncesi kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri. Sosyal hizmetlerde okul öncesi eğitimi
10Okul öncesi dönemde ailenin önemi ve rolü, Okul öncesi eğitiminin ileri yaşlara olan etkileri
11Dünyada okul öncesi eğitim ve uygulama örnekleri (İngiltere, Almanya, Fransa, Yunanistan)
12Dünyada okul öncesi eğitim ve uygulama örnekleri (Belçika, Finlandiya, Çin, Japonya)
13Dünyada okul öncesi eğitim ve uygulama örnekleri (İsrail, ABD, Azerbaycan, Rusya)
14Dünyada okul öncesi eğitim ve uygulama örnekleri (Hollanda, Danimarka, İsviçre, Güney Afrika)

Kaynaklar

[1]Aral N, A, Kandır ve M, Can Yaşar. (2000) Okulöncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama.



[2]Arı, M. ve P. Bayhan. (1999) Okulöncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.

[3]Başal, H. (1998) Okulöncesi Eğitime Giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık. *Bilir, Ş. (1994) Okulöncesi Eğitimcileri İçin El Kitabı. İstanbul : YA-PA Yayın Pazarlama.



[4]Gazi Üniversitesi Anaokulu / Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı.(1999) İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama.



[5]Kalemci, F. (1998) Okulöncesi Eğitim Kurumlarının Çevre Düzenlemesi ve Çalışan Eğitimci Personelin Nitelikleri Yönünden İncelenmesi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
[6]Diken, İ. H. (2018). Erken çocukluk eğitimi. Pegem Atıf İndeksi, 001-538.