İstanbul Aydın Üniversitesi Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin sektöre dair pratik yapma imkanı bulduğu Reklam Atölyesi’nin “Reklam Üzerine Konuşmalar” serisi, Bhouse Yazılım ve Markalaşma Ajansı Kurucu Ortak ve Yöneticisi Ali Aslan’ın “Dijital Pazarlamada Yapay Zeka Kullanımı”konulu söyleşisi 6 Mart 2024 tarihinde gerçekleşti.
Yapay zeka (AI-Artifical İntelligence) kavramının henüz ülkemiz için yeni olduğunu, ‘AI Marketing’in tüm dünyada olduğu gibi Türkiye sınırlarına da yeni girdiğini söyleyen Ali Aslan , gün geçtikçe evrimleşen yapay zekanın dijital pazarlamadaki kullanım alanlarını ve amaçlarını ve en çok kullanılan Al uygulamalarını anlattı. Bu uygulamaların pazarlama alanında yarattığı ve yaratacağı kolaylıkların yanı sıra gelecekte güvenlik ve gizlilik alanlarında oluşabilecek konulara da dikkat çekti.
Ali Aslan, yeni nesil kullanıcıların en aktif kullandığı uygulamaların:” Copy.ai, Opusclips.com, Heygen.com, User Generated Content ve Yeni nesil ChatBot” olduğunu belirtti. Farklı dil seçeneklerinden, otomatik video tasarımlarından, ses kopyalama, hazır metin oluşturma ve uygulamaların otomatik öneri özelliklerinden bahseden Aslan, pazarlama alanında sağladığı stratejileri de anlattı.
Aslan, dinleyicilerle yaptığı soru-cevapta teknolojinin meslek gruplarına sağladığı kolaylık ve fırsatların yanı sıra bu meslek gruplarının karşılaşabileceği olası tehditleri de paylaştı.
Yazanlar: Defne Demir, Hazal Bingöl, Hira Kaya, Zehra Deniz