Ders Planı / TEMEL OYUN YAZILIMI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Unity oyun motoru kullanılarak oyun komponentlerinin C# programlama dili yardımı ile oyuna dönüştürülmesi.
Dersin İçeriği Unity oyun motoru, oyun tasarımı, oyun sahneleri, oyun materyalleri, görsel efektler ve C# programlama dili dersin içeriklerini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun geliştirmeye yönelik teorik bilgilerin paylaşımı ve oyun motoru çevresinin tanınması
2Oyun objelerinin oluşturulması ve sahneye nasıl konumlandırıldığının x, y ve z ekseninde incelenmesi
3Oyun objelerinin fiziklerinin oluşturulması ve kullanımının incelenmesi
4Kontrol mekaniğinin tanımlanması ve kodlamaya giriş
5Kontrol mekaniğinin tanımlanması ve kodlamaya giriş 2
6Cisim çarpışma ve sınırlarının belirlenerek programlamaların tamamlanması
7Animasyon, efektler ve sahne oluşturulması
8Partikül mekaniklerinin incelenmesi
9Ara sınav
10Oyun içi menü tasarımı
11Puan sistemi, kontrol noktası programlamaları
12Oyun geliştirme 1
13Oyun gelştirme 2
14Geliştirilen oyunun tamamlanması

Kaynaklar

1- Ders notu