Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Özel eğitim öğretmen adaylarının, iş hayatlarında uygulanacak olan yasal dayanaklar hakkında bilgi ve farkındalıklarının artırılmasını, özel eğitimin genel politikalarının yönelimi hakkında fikir sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Türkiye’de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler; Türkiye’nin uluslararası sözleşmelere taraf olması; dünyadaki yasal düzenlemelerin engelli bireyler, özel eğitim uygulamaları ve Türkiye’deki düzenlemeler açısından önemi; engelli bireylere yönelik genel paradigma değişimi; politika, yasal düzenlemeler ve uygulamalar arasındaki boşluk.

Haftalık Ders Konuları

1Türkiye’de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi
2Türkiye’de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi
3engelli bireylere ve özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler
4engelli bireylere ve özel eğitime yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler
5Türkiye’nin uluslararası sözleşmelere taraf olması
6dünyadaki yasal düzenlemelerin engelli bireyler
7dünyadaki yasal düzenlemelerin engelli bireyler
8özel eğitim uygulamaları ve Türkiye’deki düzenlemeler açısından önemi;
9engelli bireylere yönelik genel paradigma değişim
10politika, yasal düzenlemeler ve uygulamalar arasındaki boşluk.
11Özel Eğitim Kurumlar Yönetmeliği
12Özel Eğitim Kurumlar Yönetmeliği
13Özel Eğitim Kurumlar Yönetmeliği
14Özel Eğitim Kurumlar Yönetmeliği

Kaynaklar

1. Adalet Bakanlığı. (2016). Hukuk sözlüğü. http://www.sozluk.adalet.gov.tr adresinden alınmıştır.
2. Dede, Ş. (1996). Özel Eğitim Hakkında Salamanca Bildirisi. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 91-94.
3. Çitil, M. (2012). Yasalar ve özel eğitim. Ankara: Vize yayıncılık.
4. Bahap Kudret, Z. (2016). Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu: Ülkemizde yasal düzenlemeler ve haklar. İ. H. Diken & H. Bakkaloğlu (Eds.), Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu içinde (ss. 335-370). Ankara: Pegem Akademi.
5. Devlet Personel Başkanlığı. (2016). Engelli personel ve ÖMSS istatistikleri.
6. Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeligi_son.pdf adresinden alınmıştır.
7. Vuran, S., & Yücesoy, Ş. (2003). Türkiye'de özel gereksinimli bireylere yönelik hizmetlerin yasal yapılanmasında Avrupa Birliği'ne uyum çabalarının yansımaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 141-157.