Genel Bilgiler

 Özgörev (Misyon)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü misyonu, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş, etik değerlere bağlı, laik, sorgulayan, araştıran, üreten ve sorun çözen, nitelikli öğretim tasarımcıları, öğretim teknologları, yazılım uzmanları ve bilgisayar öğretmenleri yetiştirmektir.

 Vizyon

Temel vizyonumuz; öğretim tasarımı ve teknolojisi bilim alanının yöntem ilke, kuram ve yaklaşımlarını çağdaş öğrenme ve öğretme sürecinde öğretim tasarım modellerine dayalı olarak öğrenim sunmak, evrensel değerleri benimsemiş, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip, bilimsel yaklaşımı içselleştirmiş, toplumun gelişmesine katkıda bulunmayı ilke edinen, katılımcı ve demokratik,  ülkemizde ve dünyada yaşanan sorunlara duyarlı, nitelikli eğitimciler yetiştirmek ve bu amaca yönelik bilimsel araştırmalar yapmaktır.

​​​​​​


Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Programı Amaçları

A1. Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş, öğretim teknolojisini bilim alanı olarak anlamış bilgisayar ve bilişim öğretmenleri yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.

A2. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanı ile ilgili bilgi ve becerilere sahip 21. yüzyıl öğretmenleri yetiştirmektir.

A3. Öğretim teknolojileri ile bilgisayar teknolojisini birleştirerek materyal geliştirme ilkelerini, öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyecek biçimde kullanabilen bir öğretmen profili oluşturmaktır.

A4. Öğretim teknolojileri ve öğretim tasarımı alanını, okullar ve farklı sektörlerde kullanılması amacıyla, bilimsel ve uygulama düzeyindeki kurum ve kuruluşların hizmetine sunmaktır.

A5. Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanat alanlarındaki gelişmeleri öğretim tasarımı ve öğretim teknolojileri alanı ile entegre ederek ve bilişim teknolojilerine uyarlayarak, tasarım ve yazılım boyutlarında toplumsal destek sağlamaktır.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Programı Hedefleri

H1. Öğretim programına uygun öğretim materyali ve öğretim yazılımı tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme alanlarında donanımlı öğretim uzmanları ve öğretim teknologları yetiştirmektir.

H2. Öğretim teknolojileri ve öğretim tasarımı alanında okullar ve endüstri kuruluşlarında görev yapacak iş gücünün yetişmesine katkı sunmaktır.

H3. İnsani değerlere saygı duyan, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş, yöntemi süreç içerisinde tasarlayabilen, sorgulayan, bilinçli öğretmenler ve uzmanlar yetiştirmektir.

H4. Temel süreç becerilerini geliştirmek için farklı öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan, öğretim tasarımı alanında deneyimli bir öğretmen ve uzman profili oluşturmaktır.

H5. Öğretim teknolojisi ve tasarımı alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve uygulamaları izleyebilen, bilimsel araştırma becerilerini kullanabilen, yaratıcı düşünebilen, eğitim teknolojisi alanının etik uygulama değerlerine sahip eğitim teknologları ve öğretmenlerin yetiştirilmesine öncülük etmektir.

H6. Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarının amaç ve ilkelerini bilen, öğrendiğini, yaşadığını sorgulayabilen, eleştirel düşünebilen ve her öğretim düzeyinde eğitim-öğretim programlarına hakim olan öğretim teknologları ve tasarımcılarını okullar ve farklı sektörler için yetiştirmektir.

güncelleme: 28.12.2018 12:08