·Article: Soysal, Y. (2021). Understanding linkage between teacher talk moves, discourse contexts and students’ talk productivity. Research in Science & Technology Education, 1-28. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.2012648
Link: Click to access the publication. ·Article: Soysal, S., Soysal, Y., & Dağ, Ş. (2021). A Large-scale examination of elementary and secondary school students’ metaphors pertaining school phenomenon. Hacettepe University Journal of Education. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2021073564
Link: Click to access the publication.
·Article: Soysal, Y. (2021). Managing A discursive journey for classroom inquiry: Examination of a teacher’s discursive moves. Journal of Science Learning, 4(4), 394-411.
Link: Click to access the publication ·Article: Soysal, Y. (2021). Middle School Science Teachers’ Discursive Purposes and Talk Moves in Supporting Students’ Experiments. Science & Education. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00266-3.
Link: Click to access the publication.
·Article: Radmard S., & Soysal Y., (2021). Öğretmen adaylarının “öğretmen adayı” ve “öğretmen eğitimcisi” kavramlarına yönelik metaforik imgelemlerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(2), xx-xx. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.xxx
Link: Click to access the publication.
·International Paper: Bozan, MA., Türk, Z., Soysal, S. ve Soysal, Y. (2021). Türkiye Yükseköğretimi Akreditasyon Çalışmalarındaki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress.
·National Paper: Soysal, S. ve Çetin, F. A. (2021). Çocuk Hakları Farkındalık Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresinde sunulan bildiri.
·International Paper: Soysal, S. ve Üstekidağ, S. (2021). Okul öncesi eğitim programları kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisi' ne göre incelenmesi (1989-1994-2002-2006-2013). 3rd INTERNATIONAL APRIL 23 SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS'de sunulan bildiri.
·International Paper: Soysal, S. ve Akyol, G. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlilik ölçeği. Black Sea Summit 6th International Social Sciences Congress sunulan bildiri.
·Institute-YUAM Collaboration: Çakan, N. Ş. (2021). Öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. (Danışman: Doç. Dr. Yılmaz SOYSAL) Click to access the publication. ·Article: Radmard, S . (2021). Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi . Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 214-244 .
Link: Click to access the publication.
·Article: Soysal, Y , Başalev, S , Radmard, S . (2021). Soru Sorma Stratejileri Farkındalığı Ölçeği'nin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 92-110 .
Link: Click to access the publication. ·Technical Book: Soysal, Y. & Soysal, S. (2021). Exploring Talk Moves of a Teacher Educator when Triggering, Developing, Elaborating and Finalising Classroom Discourses: A Vygotskian Perspective. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
Link:Click to access the publication. ·Article: Radmard, S , Soysal, Y , Kutluca, A , Türk, Z . (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi , 3 (2) , 171-198 .
·Book: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Teachers' educators questioning's influence on prospective teachers' cognitive productivity while discussing how to teach concepts. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
·Book: Radmard, S. (Ed.) (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanmalarına yönelik geniş çaplı bir araştırma. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
·Article: Radmard S., (2020). Yapılandırmacı öğretimde sınıf öğretmenlerinin öğrenme/öğretmeye yönelik inançları ve sınıf yönetimi uygulamaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/ Journal of Higher Education and Science, 10(2), 328-351. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.394
Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1952.pdf
·Book: Radmard, S., Soysal, Y., Kutluca, A. Y., Türk, Z. ve Ertepınar, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya algıları, kullanım becerileri ve bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları: İstanbul
Link: https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/arastirma/universite-yayinlari/Documents/SOSYAL%20MEDYA%20RAPOR%20KITABI%20E%20-%20YAYIN.pdf
·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Barriers Faced by Teachers as an Estimator of the Effectiveness of Reform-Based Initiatives. Journal of Education. https://doi.org/10.1177/0022057420943189
Link: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022057420943189#articleCitationDownloadContainer
·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Establishing a Broader Phenomenographic Argument for the Prospective Teachers' Beliefs about Teaching. The Curriculum Journal (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)
·Article: Soysal, Y. (2020). Teacher Educators' Questioning's Effects on Student Teachers' Cognitive Productivity. Teaching in Higher Education (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)
·Article: Soysal, Y. (2020). Relationships between Teacher Educator's Questioning and Critical Thinking Pathways of Prospective Teachers. Thinking Skills and Creativity. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Article: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğretmen Adaylarının Bilgi Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Article: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Article: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Article: Radmard, S. (2020). Standard Öğretmen Eğitimi Programına Dâhil Olan Öğretmen Adayları ile Formasyon Eğitimi Programına Tabi Olan Öğretmen Adaylarının Öğrenme/Öğretme Süreçlerine Yönelik Teori ve Pratiklerinin İncelenmesi. İlköğretim Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Öğretim Elemanlarının Yükseköğretimde Öğretimle İlgili Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).
·Article:Soysal, Y., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Türk, Z., Ertepınar, H., (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları, Kullanım Becerileri ve Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: İstanbul Aydın Üniversitesi Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (BASILDI).
·Article: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğrencilerin Okul Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)
·Article: Kınık Topalsan, A., Türk, Z., & Güler, G. (2019). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Gerçekleştirilen "Doğada Bilim Yapıyorum!" TÜBİTAK 4004 Projesinin Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Araştırmaları Bilimleri Dergisi, 8(1), 581-607.
Link: http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/43055/488344
·Article:Radmard, S & Soysal, Y. (2019). Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi.
Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1912.pdf
·Article: Soysal, A., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Akdemir, Z. G., Türk, Z., Ertepınar, H., & Ortaç, F. R. (2019). Türkiye Yükseköğretimindeki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(1), 17- 36.
Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1860.pdf
·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Mapping Out Teacher Educators' Conceptions of Teaching: Composing Phenomenographic Argument. Higher Education and Science (TR-ULAKBIM; BASILDI).
Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?doi=10.5961/jhes.2019.350
·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. (ERIC/ESCI; BASILDI)
Link: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022057419875120
·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16.
Link: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022057419875120
·Book: Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Akademik Ve Sosyo-Kültürel Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi: Ölçek Geliştirme Çalışması (Basımı ve dağımı yapılmadı)
·Book: Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Akademik Personelinin Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeylerinin Belirlenmesi (Basımı ve dağımı yapılmadı).
·Book: Soysal, Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretimin İlkeleri Üzerine Pedagoji Temelli Bir Söylem Analizi: Vygotskyci Perspektif. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (Basımı ve dağıtımı yapıldı)
Link:https://www.academia.edu/39866006/Y%C3%9CKSEK%C3%96%C4%9ERET%C4%B0MDE_%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%C4%B0N_%C4%B0LKELER%C4%B0_%C3%9CZER%C4%B0NE_PEDAGOJ%C4%B0_TEMELL%C4%B0_B%C4%B0R_S%C3%96YLEM_ANAL%C4%B0Z%C4%B0_VYGOSTKYC%C4%B0_PERSPEKT%C4%B0F
·Article:Kutluca, A.Y., Soysal, Y. & Radmard, S. (2018). Öğrenmeye yönelik epistemolojik inançlar ölçeğinin uygulamalı uyarlama ve güvenirlik çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 129-152.
Link: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/496894
·Article: Soysal, Y., Radmard, S, & Kutluca, A. Y. (2018). Pedagojik İnanç Sistemleri Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 626-642.
Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1851.pdf
·Article:Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). An Exploration of Graduate Learners' Academic Attributions: A Case Study from Higher Education Context. Higher Education and Science, 8(3), 605-618.
Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?doi=10.5961/jhes.2018.301
·Book: Soysal, Y., Radmard, S. Kutluca, A. Y., Ertepınar, H., Ortaç, F. R., Akdemir, Z. G. & Türk, Z. (2018). Türkiye Yükseköğretimine Ait Çalışmaları Betimsel İçerik Analizi Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (E-ISBN: 978-975-2438-41-5).
Link: https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/arastirma/universite yayinlari/Documents/turkiye_yuksekogretim_derleme_rapor.pdf
·Report: Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M. & Türk, Z. (2018) STEM Eğitiminin Müfredata Entegrasyonu Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (ISBN: 978-975-2438-22-4)
Link: https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/akademik/fakulteler/egitim/Documents/STEM%20E%C4%9Fitiminin%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1na%20Entegrasyonu-%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Ftay%20Raporu.pdf