Publications

·ArticleSoysal, Y. (2021). Understanding linkage between teacher talk moves, discourse contexts and students’ talk productivity. Research in Science & Technology Education, 1-28. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.2012648
Link: Click to access the publication.
·International Paper: Çevik, M.R., ve Soysal, Y. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Eleştirel Düşünme Öz-yeterlik Ölçeği Geliştirme ÇalışmasıInternational Congress on Scientific Advances.
·ArticleSoysal, S., Soysal, Y., & Dağ, Ş. (2021). A Large-scale examination of elementary and secondary school students’ metaphors pertaining school phenomenon. Hacettepe University Journal of Education. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2021073564
Link: Click to access the publication.
·ArticleSoysal, Y. (2021). Managing A discursive journey for classroom inquiry: Examination of a teacher’s discursive moves. Journal of Science Learning, 4(4), 394-411.
Link: Click to access the publication
·Article: Soysal, Y. (2021). Middle School Science Teachers’ Discursive Purposes and Talk Moves in Supporting Students’ Experiments. Science & Education.  https://doi.org/10.1007/s11191-021-00266-3.
Link: Click to access the publication.
·Article: Radmard S., & Soysal Y., (2021). Öğretmen adaylarının “öğretmen adayı” ve “öğretmen eğitimcisi” kavramlarına yönelik metaforik imgelemlerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 11(2), xx-xx. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.xxx
Link: Click to access the publication.
·International Paper: Bozan, MA., Türk, Z., Soysal, S. ve Soysal, Y. (2021). Türkiye Yükseköğretimi Akreditasyon Çalışmalarındaki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress.
·National PaperSoysal, S. ve Çetin, F. A. (2021). Çocuk Hakları Farkındalık Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresinde sunulan bildiri. 
·International PaperSoysal, S. ve Üstekidağ, S. (2021). Okul öncesi eğitim programları kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisi' ne göre incelenmesi (1989-1994-2002-2006-2013). 3rd INTERNATIONAL APRIL 23 SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS'de sunulan bildiri. 
·International Paper: Soysal, S. ve Akyol, G. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlilik ölçeği. Black Sea Summit 6th International Social Sciences Congress sunulan bildiri. 
·Institute-YUAM Collaboration:  Çakan, N. Ş. (2021). Öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. (Danışman: Doç. Dr. Yılmaz SOYSAL) Click to access the publication.
·ArticleRadmard, S . (2021). Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi . Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 214-244 . 
Link: Click to access the publication.
·Article: Soysal, Y , Başalev, S , Radmard, S . (2021). Soru Sorma Stratejileri Farkındalığı Ölçeği'nin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , 11 (1) , 92-110 . 
Link: Click to access the publication.
·Technical Book: Soysal, Y. & Soysal, S. (2021). Exploring Talk Moves of a Teacher Educator when Triggering, Developing, Elaborating and Finalising Classroom Discourses: A Vygotskian Perspective. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları.
Link:Click to access the publication.
·ArticleRadmard, S , Soysal, Y , Kutluca, A , Türk, Z . (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi , 3 (2) , 171-198 .
·Book: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Teachers' educators questioning's influence on prospective teachers' cognitive productivity while discussing how to teach concepts. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
·Book: Radmard, S. (Ed.) (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanmalarına yönelik geniş çaplı bir araştırma. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları
·Article: Radmard S., (2020). Yapılandırmacı öğretimde sınıf öğretmenlerinin öğrenme/öğretmeye yönelik inançları ve sınıf yönetimi uygulamaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/ Journal of Higher Education and Science, 10(2), 328-351. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.394

Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1952.pdf

·Book: Radmard, S., Soysal, Y., Kutluca, A. Y., Türk, Z. ve Ertepınar, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya algıları, kullanım becerileri ve bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.  İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları: İstanbul     

Link: https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/arastirma/universite-yayinlari/Documents/SOSYAL%20MEDYA%20RAPOR%20KITABI%20E%20-%20YAYIN.pdf

·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Barriers Faced by Teachers as an Estimator of the Effectiveness of Reform-Based Initiatives. Journal of Education. https://doi.org/10.1177/0022057420943189                      

Link: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022057420943189#articleCitationDownloadContainer

·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Establishing a Broader Phenomenographic Argument for the Prospective Teachers' Beliefs about Teaching. The Curriculum Journal (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)

·Article: Soysal, Y. (2020). Teacher Educators' Questioning's Effects on Student Teachers' Cognitive Productivity. Teaching in Higher Education (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)

·Article: Soysal, Y. (2020). Relationships between Teacher Educator's Questioning and Critical Thinking Pathways of Prospective Teachers. Thinking Skills and Creativity. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).

·Article: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğretmen Adaylarının Bilgi Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).

·Article: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).  

·Article: Radmard, S. (2020). Oluşturmacı (Öğrenci Merkezli) Öğretimde Öğretmenlerin Pedagojik İnançları ve Sınıf Yönetimi Pratikleri. Elementary Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).  

·Article: Radmard, S. (2020). Standard Öğretmen Eğitimi Programına Dâhil Olan Öğretmen Adayları ile Formasyon Eğitimi Programına Tabi Olan Öğretmen Adaylarının Öğrenme/Öğretme Süreçlerine Yönelik Teori ve Pratiklerinin İncelenmesi. İlköğretim Online Dergisi (TR-ULAKBIM; HAKEM İNCELEMESİNDE).

·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2020). Öğretim Elemanlarının Yükseköğretimde Öğretimle İlgili Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE).

·Article:Soysal, Y., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Türk, Z., Ertepınar, H., (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Algıları, Kullanım Becerileri ve Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: İstanbul Aydın Üniversitesi Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (BASILDI).

·Article: Radmard, S & Soysal, Y. (2020). Öğrencilerin Okul Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. (SSCI; HAKEM İNCELEMESİNDE)

·Article: Kınık Topalsan, A., Türk, Z., & Güler, G. (2019). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Gerçekleştirilen "Doğada Bilim Yapıyorum!" TÜBİTAK 4004 Projesinin Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Araştırmaları Bilimleri Dergisi, 8(1), 581-607.    

Link: http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/43055/488344

·Article:Radmard, S & Soysal, Y. (2019). Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Kavramına İlişkin Metaforik Akıl Yürütmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi.                                     

Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1912.pdf

·Article: Soysal, A., Radmard, S., Kutluca, A. Y., Akdemir, Z. G., Türk, Z., Ertepınar, H., & Ortaç, F. R. (2019). Türkiye Yükseköğretimindeki Kavramsal, Olgusal, Tematik ve Yöntembilimsel Eğilimler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(1), 17- 36.

Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1860.pdf

·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Mapping Out Teacher Educators' Conceptions of Teaching: Composing Phenomenographic Argument. Higher Education and Science (TR-ULAKBIM; BASILDI). 

Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?doi=10.5961/jhes.2019.350

·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. (ERIC/ESCI; BASILDI) 

Link: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022057419875120

·Article: Soysal, Y., & Radmard, S. (2019). Research into Teacher Educators' Discursive Moves: A Vygotskian Perspective. Journal of Education, 1-16. 

Link:  https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0022057419875120

·Book: Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Akademik Ve Sosyo-Kültürel Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi: Ölçek Geliştirme Çalışması (Basımı ve dağımı yapılmadı) 

·Book: Ger, A. M., Ertepınar, H., Özalp, D., Güler, G., Türk, Z, Akdemir, Z. G. (2019; tamamlanma tarihi: 05.01.2019) İstanbul Aydın Üniversitesi Akademik Personelinin Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeylerinin Belirlenmesi (Basımı ve dağımı yapılmadı).

·Book: Soysal, Y. (2019). Yükseköğretimde Öğretimin İlkeleri Üzerine Pedagoji Temelli Bir Söylem Analizi: Vygotskyci Perspektif. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (Basımı ve dağıtımı yapıldı) 

Link:https://www.academia.edu/39866006/Y%C3%9CKSEK%C3%96%C4%9ERET%C4%B0MDE_%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%C4%B0N_%C4%B0LKELER%C4%B0_%C3%9CZER%C4%B0NE_PEDAGOJ%C4%B0_TEMELL%C4%B0_B%C4%B0R_S%C3%96YLEM_ANAL%C4%B0Z%C4%B0_VYGOSTKYC%C4%B0_PERSPEKT%C4%B0F

·Article:Kutluca, A.Y., Soysal, Y. & Radmard, S. (2018). Öğrenmeye yönelik epistemolojik inançlar ölçeğinin uygulamalı uyarlama ve güvenirlik çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 129-152. 

Link: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/496894

·Article: Soysal, Y., Radmard, S, & Kutluca, A. Y. (2018). Pedagojik İnanç Sistemleri Ölçeğinin Uygulamalı Olarak Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 626-642. 

Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1851.pdf

·Article:Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). An Exploration of Graduate Learners' Academic Attributions: A Case Study from Higher Education Context. Higher Education and Science, 8(3), 605-618. 

Link: http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?doi=10.5961/jhes.2018.301

·Book: Soysal, Y., Radmard, S. Kutluca, A. Y., Ertepınar, H., Ortaç, F. R., Akdemir, Z. G. & Türk, Z. (2018). Türkiye Yükseköğretimine Ait Çalışmaları Betimsel İçerik Analizi Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (E-ISBN: 978-975-2438-41-5).

Link: https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/arastirma/universite  yayinlari/Documents/turkiye_yuksekogretim_derleme_rapor.pdf

·Report: Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M. & Türk, Z. (2018) STEM Eğitiminin Müfredata Entegrasyonu Raporu. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul. (ISBN: 978-975-2438-22-4) 

Link: https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/akademik/fakulteler/egitim/Documents/STEM%20E%C4%9Fitiminin%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1na%20Entegrasyonu-%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Ftay%20Raporu.pdf

güncelleme: 24.12.2021 10:46