Mülteci Eğitimi Deneyim Paylaşımı, 31 Ekim 2017, Paris 1 Panthéon Sorbonne

UNIMED, UNESCO Kültürel Diplomasi, Yönetişim ve Eğitim Kürsüsü & Sürdürülebilir Barış için Eğitim UNESCO Kürsüsü tarafından


2011 yılından bu yana ODKA bölgesi, İkinci Dünya Savaşı'nın sona ermesinden bu yana kaydedilen en önemli zorunlu nüfus hareketlerinden birine maruz kaldı. Bu derinleşen mülteci krizi, ev sahibi ülkelerin eğitim sistemleri üzerinde çok fazla baskı oluşturuyor. Ev sahibi ülkelerin eğitim sistemlerinin kriziyle başa çıkmak için çok sayıda uluslararası girişim ve proje hayata geçirilmiştir. Bu projeler, mültecilerin eğitim seviyelerini belirleyerek örgün ve yaygın eğitime erişimlerini sağlamak ve onlara dil eğitimi veya kültürel oryantasyon sağlayarak okullara uyumlarını desteklemek gibi konuları kapsamaktadır. Ancak, ev sahibi ülkelerin altyapısı üzerindeki artan yük ve topluluklar arası ilişkiler üzerindeki artan baskıyla birlikte kriz tırmanıyor.

Bu kapsamda, IAU UNESCO Kültürel Diplomasi, Eğitim ve Yönetişim Kürsüsü, UNESCO Sürdürülebilir Barış için Eğitim Kürsüsü ve UNIMED - Akdeniz Üniversiteler Birliği, 31 Ekim 2017 tarihinde Paris 1 Panthéon-Sorbonne Üniversitesinde "Mülteci Eğitimi: Deneyim Paylaşımı" konulu, kültürlerarası bağlamda mülteciler için eğitim ve beceri geliştirme programları, proje geliştirme ve uygulamadaki zorlukları, iyi uygulamaları ve alınan dersleri paylaşmak, politika ve uygulama için öneriler formüle edip  tartışmak için bir yuvarlak masa toplantısı düzenledi.

Yuvarlak Masa, UNIMED Proje Müdürü Dr. Marco Di Donato ve UNESCO Kültürel Diplomasi, Yönetişim ve Eğitim Kürsüsü Başkanı Dr. Celal Nazım İrem tarafından yönetildi. Alman Akademik Değişim Servisi (DAAD) Kıdemli Proje Yöneticisi Stefanie Kottowski, Campus France Avrupa Projeleri Başkanı Louise Watts, Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Politika ve Proje Ofisi Başkanı Henriette Stoeber ve UNESCO Sürdürülebilir Barış için Eğitim Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Özüm Sezin Uzun aşağıdakileri tartışmak için sunumlar yaptı:

  1. Mülteciler kriziyle ilgili son teknoloji ve en iyi uygulamalar;
  2. Devam eden girişimler arasında koordinasyon eksikliği: etkinin nasıl artırılacağı;
  3. Burs fırsatları ve kriterleri: erişimin ve ilgili kritikliklerin nasıl iyileştirileceği;
  4. Ev sahibi topluluklarla etkileşim: gerilimlerle nasıl yüzleşilir ve çözülür;
  5. Sırada ne var: Hem Avrupa hem de ODKA bölgesindeki Mülteciler için olası yeni eylemler.
  6. Mülteci kriziyle uğraşırken aşağıdaki konular özellikle ilgili ve zorlayıcı olarak dile getirildi:
  7. Mültecilerin gerçek ihtiyaçlarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi, mülteci eğitim projelerinin başarılı bir şekilde uygulanmasının anahtarıdır. Bu, becerilerin ve bilginin geniş çapta paylaşıldığı geniş ortaklıkları gerektirir.
  8. EUA'nın Mülteciler Karşılama Haritası gibi geniş katılımlı platformlarda yeni projeler geliştirmeye ilham verecek en iyi uygulamaları paylaşarak mülteci krizlerine yönelik çözümler geliştirilebilir. 
  9. Kriz sonrası ülkelerinin yeniden inşasına katkıda bulunabilmeleri için iyi eğitim almış Suriyelilerin ülkelerinden uzaktayken eğitimlerine devam etmelerinin korunması ve sağlanması en büyük önceliktir.
  10. Mültecilerin koşullarını iyileştirmeyi amaçlayan tüm girişimler, projeler ve programlar, sosyal uyum açısından potansiyel etkileri de dikkate almalıdır. Mülteciler, bölgedeki ülkelerin çoğunda ev sahibi topluluktan izole edilmiş durumda değiller. Kendilerini savunmasız konumlarda olabilecek veya hisseden topluluklara ev sahipliği yaparak bu proje ve programların algısını dikkate almak gerekir.
  11. Mültecilerin yaşam koşullarını içtenlikle iyileştirmek istiyorsak, mültecileri desteklemek, ev sahibi ülke ve toplulukları desteklemekten farklı görülmemelidir.
  12. Mülteciler için uluslararası eğitim projelerinin başarılı bir şekilde geliştirilmesi ve uygulanması için ulusal paydaşlar ve yetkililerle işbirliği çok önemlidir. 
  13. Burs kriterleri, eğitimin sadece mükemmellik kriterlerine göre değil, bir insan hakkı olduğu düşünülerek yeniden tanımlanmalıdır. Gittikçe daha fazla Suriyeli mülteci (öğrenci ve akademisyen) gerçek ihtiyaçlarına göre tasarım sürecine dahil edilmelidir.
  14. Bölgede yerel kaynaklara erişimi olan mülteciler hakkında daha güvenilir veri ve istatistiklere sahip olmak için ODKA Yükseköğretim Kurumları ile ortak araştırmalar teşvik edilmelidir.


Konuşmacılar tarafından yapılan sunumlar:


güncelleme: 26.10.2022 16:43