Sign In

 Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı Hazırlama

(İleri düzey öğrenen/özel yetenekliler için)

Programın Amacı:
Özel yetenekli öğrencilerin özellikleri (duyuşsal, bilişsel, psiko-sosyal gibi), eğitimsel yaklaşımları, öğretmenleri gibi birçok konuda artık eğitimcilerimiz ve ailelerimiz yeterince bilgi sahibi olmuşlardır. Şimdi asıl önemli olan bu çocukların eğitimlerinin nasıl farklılaştırılarak onların gelişimlerinin en üst düzeyde olmasını sağlamaktır. İşte bu sertifika programı ebeveyn ve eğitimcilerin çocuklarının bireysel farklılıklarını belirlemeyi, bu bireysel farklılıklara yönelik dersleri nasıl farklılaştırarak öğreteceklerini alandaki (Renzulli, Maker, Wood gibi) uzmanların modellerinden örneklerle ve uygulamalı olarak görmelerini sağlayacaktır. 

Bu eğitimde sayesinde;
-  Zeka, üstün zeka kuramları ve zeka testleri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
-  Katılımcılar 21 farklılaştırılmış öğretim stratejisi ve 10 müfredat farklılaştırma modeline uygun olarak öğretim tasarımı hazırlayabileceklerdir.
-  Öğretim tasarımlarına uygun etkinliklerin nasıl olması gerektiğini özümseyecek olan katılımcılar, üstün yeteneklilere yönelik olması gereken eğitim hakkında önemli bir yeterliliğe sahip olabileceklerdir.
-  Bu eğitim sayesinde, katılımcılar kendi kurumlarında destek eğitim odalarında üstün yetenekli öğrencilere yönelik programlar hazırlayabilecek ve programları hazırlayacak öğretmenlere koordinatörlük yapabileceklerdir.
-  Özel ilkokul, ortaokul ve liselerde sadece üstün yetenekli öğrencilerin eğitim göreceği sınıflar oluşturulduğunda, bu sınıftaki öğrencilerin eğitimlerine yönelik seçmeli dersler ile ilgili farklılaştırılmış müfredat hazırlayabileceklerdir.
-  Özel yetenekli öğrencilerin bireysel farklılıklarını (ilgi, öğrenme stili, hazırbulunuşluk vs.) belirleyecek araçları kullanabilecek ya da kendileri geliştirebileceklerdir.
-  Özel yetenekli öğrencilere yönelik Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı hazırlayabileceklerdir.
-  Özel yeteneklilerin eğitiminde gelişmiş ülkelerde kullanılan öğretim tekniklerinden bazılarını (Hamburger modeli, Dagwood Modeli, Discover Problem Matris, Taba Stratejileri gibi)
-  Ülkemize has üstün yetenekliler eğitimine yönelik müfredat modelleri olan ÜYEP (Sak, 2010) ve ÜYÜKEP (Tortop, 2013) hakkında derinlemesine bilgi sahibi olabilecekledir.

Kimler için:
Devlet ve özel okullarda görev yapan ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde, her branştan öğretmen (rehber öğretmenler, anaokulu öğretmenleri de), eğitim fakültelerini bitirmiş öğretmen adayları, eğitim fakültelerinde 3. ve 4. sınıflarında eğitim gören öğretmen adayları, üstün yetenekliler eğitimi alanında çalışan ya da çalışmak isteyen akademisyenler ve ebeveynler katılabileceklerdir.
Program İçeriğini ve Detaylarını Öğrenmek İstiyorum.
(Üstün Yetenekliler İçin) Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımı (ve Etkinlik) Hazırlama Sertifika Programı
 Birinci Gün
Oturum 1. Üstün Zekâlıların Bireysel Farklılıklarını Belirleme: Öğrenme Stilleri, İlgileri ve Hazırbulunuşluk Düzeyleri
Oturum 2. Farklılaştırma Stratejilerine Yönelik Öğretimsel Materyal Hazırlama-I
Oturum 3. Farklılaştırma Stratejilerine Yönelik Öğretimsel Materyal Hazırlama-II
Oturum 4. Bloom ve Müfredat Sıkıştırma Modeline Göre Farklılaştırma
Oturum 5. Film Eleştirisi:
İkinci Gün 
Oturum 6. Maker, Williams, Modeline Göre Farklılaştırma 
Oturum 7. Kaplan, Bütünleştirilmiş, Paralel, Çoklu Menü Modeline Göre Farklılaştırma
Oturum 8. Paralel, Çoklu Menü, ÜYEP ve ÜYÜKEP Modeline Göre Farklılaştırma
Oturum 9. Yaratıcılık Testlerinin Tanıtımı
NOT:eğitim sürecinde daha iyi anlaşılması için zekâ, yaratıcılık ve dikkat testleri uygulamaları yapılacaktır.
Eğitmen:
Eğitim, üstün yeteneklilerin eğitmenliğini yapmış, Türkiye’deki üstün yetenekliler eğitimi ile ilgili üç derginin (Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, Journal for the Education of Gifted Young Scientists) editörlüğünü yapmış ve yapmakta olan, ÜYÜKEP programını yazan ve koordine eden, bu alan iki telif kitabın yazarı olan, İstanbul Aydın Üniversitesi Özel Eğitim Bölüm Başkanı Doç.Dr. Hasan Said TORTOP tarafından verilecektir.
http://www.ustunyeteneklileregitimicalistayi.com/

Program Sonunda Verilen Belgeler:
Doç.Dr. Hasan Said TORTOP’un “Üstün Zekâlılar Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim Müfredat Farklılaştırma Modelleri” kitabı ve Eğitim Sertifikası

Eğitim Tarihi:
17 - 18 Ekim 2018
Eğitim Süresi:
16 Saat teorik ve uygulamalı eğitim + 1 saat sınav + 3 saat katılımcının kendi öğretim tasarımı hazırlama süresi = 20 saat
Eğitim Yeri:
Florya Kampüs
Eğitimin Ücreti: 550 TL

Öğrenci, İstanbul Dışı Katılım, Toplu Katılım 400 TL
Ücretlerimize KDV Dahildir.

Program Detayları için;
Doç.Dr. Hasan Said TORTOP
444 1 428 – 26803
0 505 383 57 95
hasantortop@aydin.edu.tr

Seda CİVAN
444 1 428 – 10156
0535 032 34 80
sedacivan@aydin.edu.tr

Ödeme Seçenekleri:
* Online Ödeme : http://op.aydin.edu.tr/sem/uzapp/

* Yerleşkelerimizden Nakit yada Kredi Kartı,
* Banka EFT yada Havale,

Banka Hesap Numaramız:
   
T.C. İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ

   YAPI KREDİ BANKASI SEFAKÖY BEŞYOL ŞUBESİ
   ŞUBE KODU:815

   HESAP NO:70356668

   IBAN NO:TR46 0006 7010 0000 0070 3566 68

 

güncelleme: 14.9.2018 17:12