Komisyon Görevleri

1. EĞİTİM-ÖĞRETİM VE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
Eğitim-Öğretim
Bölümün lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim programlarını mevzuat (Yüksek Öğrenim Yeterlilikler Çerçevesi - SHUÇEP) ve akademik uygulamalar açısından incelemek ve önerilerde bulunmak,
Her yarıyıl için bölümün eğitim programını düzenleyerek Dekanlığa bildirmek,
Program eğitim amaçları, program öğrenme çıktıları ve ders çıktılarını gözden geçirmek ve sistematik olarak güncellemek
Lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim programlarına bağlı olarak yarıyıl esaslı görevlendirmelerde, öğretim elemanlarından etkin bir şekilde yararlanılması amacına yönelik fizibilite çalışmalarını yapmak ve önerilerde bulunmak,
Eğitim programı ile ilgili iç ve dış paydaş toplantıları ile öğrenci / mezun/ işveren anketleri düzenlemek ve sonuçlarını değerlendirerek eğitim programı için önerilerde bulunmak,
Gerekli hallerde diğer üniversitelerin eğitim-öğretim komisyonları ile işbirliği yapmak ve fikir alışverişinde bulunmak.
 
Ölçme-Değerlendirme
Vizeler öncesinde öğretim üyelerine bilgilendirme yapılması,
Vizeler öncesinde vize planlamasının gerçekleştirilmesi,
Vizeler sürecinde yaşanan sorunların raporlanması,
Finaller öncesinde öğretim üyelerine bilgilendirme yapılması,
Finaller öncesinde final planlamasının gerçekleştirilmesi,
Finaller sonrasında final sürecinde yaşanan sorunların raporlanması.
Ders iş yükü ve ölçme-değerlendirme anketinin yapılması,
Anketin raporlanması ve önlem alanlarının belirlenmesi,
 
2. ALAN UYGULAMASI (STAJ) KOMİSYONU
İlgili yarıyıl başlangıcı öncesinde alan uygulaması kurumlarından kontenjan talep edilmesi,
Yerleştirme için kurumlarla gerekli yazışmaların yapılması,
Yarıyıl başlangıcında öğrencilerle oryantasyon toplantısı yapılması,
Uygulama yapılan eğitim dönemi boyunca yaşanılan aksaklıkların giderilmesi, sorunların takip edilmesi,
Eğitsel danışman tarafından staj yapılan kurumun ziyaret edilmesi ve kurum danışmanları ile görüşmeler yapılması
Yarıyıl sonunda Öğrenci Uygulamayı Değerlendirme ve Kurum Danışman Değerlendirme Formlarının analiz edilerek önlem alanlarının belirlenmesi.
 
3. YATAY/DİKEY GEÇİŞ VE ÇİFT ANADAL/YAN DAL KOMİSYONU (MUAFİYET VE İNTİBAK KOMİSYONU)
Yatay/Dikey Geçiş
Başvuru dönemlerinde öğrencilerin evraklarının incelenmesi, uygunluğu belirlenen öğrencilerin muafiyet işlemlerinin yapılması, öğrenciye bilgi verilerek kayıt işlemlerinin tamamlanması,
Ders seçimi için danışmanın öğrencinin tüm müfredatını inceleyerek seçim yapması için planlamanın hazırlanması,
Eski ve yeni Yatay ve Dikey Geçişle gelen öğrencilerle tanışma toplantısı düzenlenmesi,
Whatsapp grubu ve Yatay-Dikey Geçiş Öğrenci Temsilcisi aracılığıyla uyum ve entegrasyon sürecinin takibi, sorunların giderilmesi, iyileştirmelerin yapılması, gerek görüldüğü takdirde komisyonun toplanması,
Dönem sonunda değerlendirme raporunun yazılması.
 
Çift Anadal/Yan dal
Dönem başında başvuru süreci hakkında bilgilendirme ve ortalaması uygun öğrencilerin Çift Anadal/Yandal programların teşvik edilmesi,
Başvuru yapacak öğrenciler için ilgili evrakların hazırlanması,
Başvuran öğrencilerin evraklarının incelenerek kayıt hakkı kazananların açıklanması,
Çift Anadal/Yandal programlarına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ders muafiyetlerinin yapılması,
Bölümler arası işbirliğiyle muafiyetlerin eşdeğerliğinin sağlanması.
 
4. ERASMUS KOMİSYONU
Erasmus başvurularının onaylanması ve dönem başında ders seçiminin yapılması,
Erasmus öğrencileri için oluşturulan Whatsapp grubu aracılığıyla öğrencilerin karşılaştıkları sorunların çözülmesi,
Bölüm öğrencilerine Erasmus Programı'nın tanıtımı ve teşviki için toplantı yapılması,
Erasmus sınavına başvuran öğrencilerin program seçimine destek olunması,
Güncel Erasmus verilerinin performans raporu için raporlanması.
  
5. SOSYAL ETKİNLİKLER ve ENGELSİZ YAŞAM KOMİSYONU
Sosyal Etkinlikler
Eğitim dönemi başlangıcında sosyal ve kültürel etkinliklerle ilgili planlama yapılması,
Etkinliklerin organize edilmesi ve görev dağılımının yapılması,
Etkinliklerin web sitesi ve sosyal medya hesaplarında paylaşılması,
Sosyal Hizmet ve Dayanışma Kulübü'nün faaliyetlerinin düzenlenmesi,
 
Engelsiz Yaşam
Dönem başında engelli öğrencilerle bilgilendirme ve planlama toplantısı yapılması,
Engelli öğrencilerinden Whatsapp grubu üzerinden gelen taleplerine ve ihtiyaçlarına cevap verilmesi,
Vize ve final dönemlerinde engelli öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik öğretim üyelerine bilgilendirme yapılması,
Eğitim-öğretim ve ölçme değerlendirme bağlamında e engelli öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve yaşadığı sorunların çözümünü sağlamak için akademik ve idari birimlerle iletişim ve işbirliği sağlanması.
 
6. AKREDİTASYON VE KALİTE KOMİSYONU
Program müfredatının SABAK ölçütleri doğrultusunda düzenlemesinde eğitim müfredat komisyonu ile ortak çalışmalar yapmak,
Bölüm Akademik Kurulu gündemindeki ilgili konuları, müfredat uyumluluğu açısından incelemek ve görüş bildirmek,
Diğer komisyonların çalışmalarını SABAK beklentileri doğrultusunda yönlendirmek,
Öz Değerlendirme Raporlarının hazırlanmasını koordine etmek,
İç ve dış değerlendirme sonucunda gerekli görülen iyileştirici ve düzeltici faaliyetlerin planlanmasını ve yürütülmesini sağlamak,
Bölüm stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, akademik ve diğer hizmetlerin değerlendirilmesi, kalitesinin geliştirilmesi için yapılacak her türlü çalışmayı yürütmek.
 
7. MEZUNLARLA İLETİŞİM KOMİSYONU
Mezun panosunun hazırlanması,
Mezun Bilgi Sisteminin güncellenmesi,
Mezun memnuniyet ve işveren anketlerinin uygulanması ve raporlanması,
Mezunların çalışma ve lisansüstü eğitim durumlarının takip edilmesi.
Yeni işe başlayan mezunların tespit edilerek Mezun Bilgi Sisteminin güncellenmesi,
Mezun öğrencilerin bölüm faaliyetlerine katılım konusunda teşvik edilmesi.
 

güncelleme: 11.7.2023 17:27