1 | Müfredatın aktarımı, öğrencilerin mevcut konuşma hatalarını ortaya çıkarmak için test, gündem anlatma ve doğaçlama konuşma çalışması. |
2 | Konuşmayı oluşturan unsurlar, nefes, ses denetimi, fonetik, artikülasyon. |
3 | Türkçe’nin özgün konuşma kuralları, gündem anlatma çalışması. |
4 | Darlaşma alıştırmaları, ulama, uzun hece kısa hece ayrımı. |
5 | Sözcük vurgusu, cümle vurgusu, tonlama. |
6 | Farklı metin türleriyle tonlama çalışmaları. |
7 | Yaygın Türkçe yanlışları. |
8 | Anchor’ın ve newsreader’ın rolleri ve özellikleri, haber sunumunun temel nitelikleri. |
9 | Kam Spiker (Lead) türleri. |
10 | Gündem aktarma çalışmaları. |
11 | Haber ve program anonsları, flaş gelişme, kesintisiz yayın, mülakat teknikleri, doğru ve yanlış örnekler. |
12 | Olay yerinden canlı yayın, “live anchor”, teknoloji ve etik, doğru ve yanlış örnekler. |
13 | Haber anonsları ve uygulama (stüdyoda sunum kaydı). |
14 | Haber anonsları ve uygulama (stüdyoda sunum kaydı). |