Misyonumuz - Vizyonumuz - Amaç ve Hedeflerimiz

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi

Yeni Medya ve İletişim Bölümü

 

Vizyon                                                               

Öncelikli vizyonumuz; sürekli gelişmekte ve değişmekte olan yeni iletişim teknolojilerini yakından takip ederek bölüm programımızı çağın gereksinimlerine uygun hale getirmek ve bu alanda yeni iletişim teknoloji uzmanları, dijital iletişim danışmanları, yeni medya profesyonelleri ve sosyal medya uzmanları yetiştirerek güncel kalabilmektir. Yeni Medya ve İletişim Bölümü olarak öğrencilerimizin, hem kuramsal anlamda güçlü hem de sektör tecrübesine sahip hocalarımız tarafından verilen uygulamalı dersler aracılığıyla mesleki yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.  Bu amaçla, mezun olan öğrencilerimizin yeni medya alanlarında kendilerine daha fazla iş imkânlarının sunulması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda yenilikçi yapımız, dijital altyapımız ve öğrencilerimizin sektörde yer edinmesini kolaylaştıracak uygulama dersleri ve yerinde uygulama pratikleri sayesinde alanda yetişen/yetişecek öğrencilerimizin uluslararası standartlarda bir dijital iletişim uzmanı olabilmesi desteklenmektedir. Sürekli eğitim anlayışı doğrultusunda bölümümüz yüz yüze, hibrit ve on-line eğitim-öğretim faaliyetleri sunabilmektedir.

Misyon

İçinde yaşadığı dünyayı ve toplumu seven, olayları ve olguları bütüncül bir bakış açısıyla görebilen, daima sorgulayan, eleştirel ve analitik yönü kuvvetli, yarının dünyası hakkında öngörü geliştirebilen, geleneksel ve yeni iletişim teknolojilerine hâkim yeni medya profesyonellerini yetiştirebilmektir. Sahip olduğu teknolojinin yanı sıra sektörden ilham alan ve gerektiğinde tüm yenilikleri programlarına uyarlayabilen bölümümüz toplumun değerlerine bağlı, çevresine duyarlı ve kendine yetebilen ilkeli bireyler yetiştirmeyi misyon edinmiştir. Etik kurallara bağlı, çevresine duyarlı ve kendine yetebilen ilkeli bireyler yetiştirmeyi misyon edinmiştir. Öğrenciyi merkeze alan ve katılımcılığı teşvik eden, özgürlükçü ve çağdaş bir anlayışla yönetilen bölüm, her zaman güncel ve teknolojik alt yapılarla desteklenmektedir.

Değerler

Küreselleşen dünyada yeni iletişim teknolojilerine ayak uydurmanın gerekli ve çağdaş bir eğitim-öğretim pratiğinin ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Buna bağlı olarak sahip olduğumuz temel değerlerimizi şu şekilde sıralamaktayız:

  • Yenilikçi olmak
  • Özgürlükçü ve çağdaş bir eğitim sistemine sahip olmak
  • İnterdisipliner çalışmalara olanak sağlamak
  • Uluslararası standartlarda eğitim sunmak
  • Öğrenci odaklı eğitimi benimsemek
  • Alana ilişkin teknolojilere dair yetkinlik kazandırmak
  • Yaşam boyu eğitimi desteklemek
  • Yönetimde katılımcı ve şeffaf bir anlayışa sahip olmak
  • Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak
  • Yeni iletişim teknolojileri aracılığıyla alana bilimsel katkı sağlamak

 

Amaç

Amacımız yeniliğe açık, etik ilkeler doğrultusunda yeni iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda öncü bir konum elde edebilmektir. Bu doğrultuda yapılan çalışmaların yeni medya uygulama ve araştırma merkezi tarafından sanal gerçeklik (VRLab) laboratuvarında gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.

Yeni Medya ve İletişim Programı olarak:

  • Yeni medya alanı ile ilgili tüm bilgi, beceri ve yeteneklere sahip "yeni medya uzmanları" yetiştirmeyi hedefler.
  • Bilişim, iletişim, reklam ajansları, kurumsal iletişim departmanları gibi alanlarda çalışabilecek uzmanlar yetiştirmeyi hedefler.
  • Yeni medya alandaki kuramları iyi bilen ve yaşam boyunca öğrenmenin önemine inanan uzmanlar yetiştirmeyi hedefler.
  • Öğrendiği kuramları iyi bir şekilde alandaki uygulamalara aktarabilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Disiplinlerarası bir bakış açısıyla karşılaştırmalı ve eleştirel düşünebilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Mesleki anlamda küresel ve yerel farklı yaklaşımları takip ederek uygulamaya alan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Güncel iletişim ve bilgi teknolojilerini takip ederek kullanımlarına hâkim olan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Mesleki alanda özgün ve yaratıcı çalışmalar ortaya koyabilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Mesleğinin toplumsal gelişimdeki yerini kavrayarak, mesleki etik ve hukuki bilinçle çalışan yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.
  • Kuramsal bilgiler ışığında alana özgü yöntem ve tekniklerle bilimsel veriler elde edebilen yeni medya uzmanları yetiştirmeyi hedefler.

 

Hedefler

1. Yeni medya alanıyla ilgili kuramsal bilgilerin ve uygulamaların öğretilmesi hedeflenmektedir.

  • Eğitim- öğretim programlarını güncel tutmak
  • Sektörel iş birliklerini ve sektörden hocalarımızla ilişkileri güçlendirmek
  • Danışma Kurulu Üyeleri ile yürütülen toplantılar neticesinde yapılan fikir alışverişleri ile ders müfredat programlarını zenginleştirmek
  • İletişim alanında tecrübeli ve yetkin isimlerle dijital etkinlikler, webinar buluşmaları, atölye çalışmaları düzenlemek

2. Sanal gerçeklik teknolojileri ile ilgili teorik bilgilerin ve uygulanmasının öğretilmesini hedefler.

  • Sanal Gerçeklik Laboratuvarı (VR Lab), Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi gibi alanların etkin biçimde kullanılması
  • Teorinin uygulama ile birleştirilmesi adına ödev ve projeleri fakülte uygulama alanlarını kapsayacak şekilde öğrenci deneyimleri için dağıtmak
  • İlgili alanlarda sektör içi yarı zamanlı ya da proje bazlı çalışmaları için öğrencileri yönlendirmek
  • Yeni Medya ve Elektronik Dergisi (e-JNM) gibi uygulama yayınlarına öğrenci katılımını teşvik etmek

3. Yaratıcı projelerin planlanması, uygulanması ve bilimsel araştırma kapasitesinin geliştirilmesi ve teşvik edilmesi

  • Güçlü ve sürdürülebilir bir bilimsel araştırmalar politikası ortaya koymak
  • Ulusal ve uluslararası atıf indeksi kapsamındaki dergilerde yayın sayısını artırmak
  • Ulusal ve uluslararası kurumlardan proje desteği almak
  • Alanla ilgili düzenli olarak kongre, konferans, seminer vb. faaliyetler gerçekleştirmek

4. Medya ve sosyal medya alanındaki özgün çalışmalar üzerine eğitim vermeyi hedeflenmektedir.

  • Yeni Medya Buluşmaları kapsamında yüz yüze veya online etkinlik gerçekleştirmek
  • Teorik ve uygulamalı dersler aracılığıyla sosyal medya içerik üretimini desteklemek
  • VRLab aracılığı ile öğrencilerin medya ve yeni medya araçlarına içerik üretmek ve destelemek

 

 

 

güncelleme: 30.11.2023 15:03