Ders Planı / İLETİŞİM ETİĞİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Fakültede Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? F
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. SELİN SÜAR
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Medya ve etik alanındaki temel tartışmaların günümüzdeki durumunu tarihsel, kavramsal ve kuramsal gelişimiyle birlikte ele almaktır. Etik kodlar çerçevesinde karar verme süreçlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği İletişim etiği kavramı. İletişim etiği konusundaki güncel sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerileri. İletişim etiği alanında özdenetim ve ortak denetim sistemleri.

Haftalık Ders Konuları

1Etik kavramı
2İletişim etiği kavramının tarihsel gelişimi
3Yazılı ve görsel medyada iletişim etiği
4Okuyucu ve izleyicilere karşı etik sorumluluklar
5Haber kaynaklarına karşı etik sorumluluklar
6Haberlerde yer alan kişilere karşı etik sorumluluklar
7Piyasadan kaynaklanan etik sorunlar
8Kriz dönemlerindeki etik sorunlar
9Medyada güncel sorunlar ve etik kavramı
10Temsil ve ayrımcılık kavramları
11Televizyon haberciliğinde yaşanan etik sorunlar
12Reklamcılıkta yaşanan etik sorunlar
13Halkla ilişkilerde yaşanan etk sorunlar
14Yeni iletişim teknolojileri ve etik kavramını güncel sorunlar

Kaynaklar

Çaplı, Bülent. Medya ve Etik. Ankara: İmge Kitapevi Yay., 2002.

Çaplı, Bülent. Televizyon Haberciliğinde Etik. Ankara: Fersa, 2009.

Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Dipnot Yayınevi, 2009.

Demir, Vedat. Medya Etiği. İstanbul: Beta Yayınları, 2007.

Özgen, Murat. Gazetecinin Etik Kimliği. İstanbul: İÜ Yayınları, 2004.