Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. KENAN SİVRİKAYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Antik ve modern çağlarda Fair play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Playe uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini, Fair Playin Türkiyedeki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini incelemektir
Dersin İçeriği Fair Play kavramı ve kapsamı, Fair Play kavramının tarihçesi, Fair Play idealinin analizi, Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları, Türkiyede Fair Play çalışmaları, Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler.

Haftalık Ders Konuları

1Ders hakkında bilgi verilmesi ve ders amaçlarının açıklanması
2Fair Play kavramı ve kapsamı
3Fair Play kavramının tarihçesi
4Fair Play idealinin analizi
5Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları
6Türkiyede Fair Play çalışmaları
7Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler
8Fair Play anlayışını geliştirme çabaları
9Ara sınav
10Fair Play anlayışını geliştirme çabaları
11Fair Play ve Eğitim
12Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi uygulamaları
13Olimpizm ve Fair Play
14Fair Play ve sorumluluklar (sporcuların, antrenörlerin, yöneticilerin sorumlulukları)

Kaynaklar

1-Arıpınar E, Donuk B. (2011). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar FAIR PLAY. Ötüken Neşriyat, İstanbul. 2.
2-Ateşoğlu M. (1974). Sporda Erdemlik: Fair Play. Ankara.
3-Erdemli A. (1996). İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul, Sarmal Yayınevi.
4- Yildiran İ. (2004). Fair Play: Kapsamı, Türkiyedeki Görünümü ve Geliştirme Perspektifleri. Gazi BESBD, 9(4): 3-16.
5- Yildiran İ. (2005). Fair Play Eğitiminde Beden Eğitiminin Rolü. Gazi BESBD, 10(1): 3-16.