Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders, hareketli grafik tasarımı hakkında genel bilgiler edinerek, hareketli görüntü alanına ilişkin çeşitli teknoloji ve uygulamaları kullanarak, video ve film üzerine özgün çalışmalar üretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Hareketli görüntü oluşturma konusundaki genel bilgilerin edinilmesi, hareketli kompozisyon oluşturmaya ilişkin key verme, layer kullanımı, efekt ekleme, ışıklandırma ve render alma konularının aktarılması.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin amacı, hedefi, gerekleri ve içeriğine giriş Hareketli grafik tasarımı üzerine temel tanım ve süreçler
2Stop motion animasyon tekniğinin beyaz perde ve reklam tasarımlarında kullanımı. Oyun ve oyunlaştırma üzerine karşılaştırmalı inceleme, reklam tasarımlarında oyunlaştırma, advergame örneklerinin incelenmesi.
3Hareketli grafik tasarımında reklam ve yaratıcılık. Vize briefinin ilanı.
4Adobe After Effects programı hakkında genel bilgiler ve örnekler üzerinden inceleme. Program ara yüzünün ve araçların tanımı, basit uygulama. Vize projesi onayları.
5Adobe After Effects programında stop motion (fotoğrafların arka arkaya getirilmesi ile yapılan) animasyon tekniği çalışmaları, uygulama. Proje onayları.
6Greenbox ( sonsuz bir katman verisi) çeşitleri ve kullanım alanları, Görsel efektlerinin kullanım biçimleri, parents ve solid mantığı, basit uygulama.
7Chrome Key (arka plan temizleme), PNG ve alfa mantığı. Popüler Görsel efekt uygulamaları, lumetri color, RGB render alma.
8Ara Sınav , vize proje teslimi.
9Keying, Green Screen uygulama. Videolarla çalışma mantığı. Final projesi brief ve örnekler üzerinden incelenmesi.
10Camera lights 3d layer mantığı. Final projesi onayları.
113d layer (üç boyutlu katman oluşturarak sahneleme) mantığı
12Lighting (üç boyutlu sahnede yapay ışık kullanımı) mantığı. Final projesi onayları.
13Kompozisyon içerisine ses ekleme ve efekt bindirme. Motion Blur ve hazır yazı animasyon mantığı, kinetik tipografi örnekleri basit uygulama. Final projesi onayları.
14Başarılı bir Render (kompozisyonun bitmiş halini almak) almanın yolları, doğru codec (sıkıştırılmış biçim) seçimi, final projesi onayları.

Kaynaklar

Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques, USA: Pbs Publishing, 2010.