Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital ortamlarda gerçekleşen pazarlama iletişimi çalışmalarını ve reklamın rolünü kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Reklamcılık uygulamaları ve medya planlama stratejileri.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilginin verilmesi, kaynakların önerilmesi
2İnternetin gelişimi, web 2.0, web 3.0 kavramlarının açıklanması
3Dijital pazarlama iletişiminin doğuşu
4Dijital pazarlama iletişiminde mecralar: e-posta, web site tasarımı
5Dijital pazarlama iletişiminde mecralar: blog ve microblog
6Dijital pazarlama iletişiminde mecralar: arama motoru, sosyal medya
7Dijital pazarlama iletişiminde mecralar: mobil pazarlama, mobil oyunlar
8Ara Sınav
9Dijital reklam kampanyası stratejileri
10Dijital reklam kampanyası örnekleri
11Dijital ortamlar için medya planlama
12Verilen brief doğrultusunda dijital reklam kampanyası oluşturulması
13Dijital Reklam Kampanyası Sunumları
14Dijital Reklam Kampanyası Sunumları

Kaynaklar

1-1. Handley, A.; Chapman, C.C. (2017). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat
2. Karpat Aktuğlu, I. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: İletişim yayınları
3. Kuş, O. (2016). İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri. İstanbul: Pales Yayınları.
4. Kotler, P.; Kartajaya, H.; Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0. İstanbul: Optimist
5. Penpece, D. (2013). Dijital İçerik Pazarlaması. Adana: Karahan Kitabevi
6. Ryan, D. (2016). Dijital Pazarlama: Dijital Kuşağa Seslenmek İçin Pazarlama Stratejileri. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
7. Salih seçkin sevinç, pazarlama iletişiminde sosyal medya, Optimist yayınları
8. Metthew Iyon, Katie Hafner, Internet Tarihi, Güven yayınları