Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. HALE TORUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Radyo ve Televizyon haberciliği alaninda temel bilgilerle donatmayi amaçlamaktadir.
Dersin İçeriği Genel bir Radyo-Televizyonun gücü konusuna ve televizyon haberciliği tarihine bakış sonrasında, Radyo­- Televizyon haberlerinin detayına -haber stüdyolarindan başlayarak- inmeye başlanacaktir.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin işlenişi hakkında bilgilendirme
2Herkes rd-televizyon muhabiri olabilir mi veya haberde çalişabilir mi?
3Habercinin toplum içindeki sayginliği nasil sağlanabilir? Habercilik anlaminda gerekli özellikleri barindiriyor musunuz?
4İnsanlar neden televizyon izliyorlar, televizyonun gücü nereden geliyor. Bu güç televizyon haberciliğinde nasil kullaniliyor. Haber edinme alişkanliği neden görsel medyaya kaydi?
5Rd-Televizyon haberciliği tarihi: Televizyon haberciliğinin dünyada ki ve buna paralel olarak ülkemizdeki gelişimi
6Teknolojinin ilerlemesi ile radyo ile televizyon haberciliğinde kat edilen yol
7Haber kaynaklari: Görüntü servisi yapan haber ajanslarinin çalişma biçimleri, örgütlenmeleri ve olaya bakiş açilari. Ajanstan faydalanmanin avantajlari nelerdir?
8Ara Sınav
9Haber değeri kavrami. Haber nedir, haberci kimdir? Haberde bulunmasi gereken temel ilkeler nelerdir? 5N 1K, Piramidler.
10Haber yazim kurallari. Cümle kuruluşu, yüklemler, büyük harf, kisaltmalar, sayiların yazımı gibi haber yazım kuralları
11Haber türleri. Olay haberciliği, profesyonalizm ve haber değer. Olay haberciliğinde temel kavramlar. Durum Gazeteciliği
12Haber toplama ve haber kaynaklari. Birincil , ikincil kaynaklar. Diğer kaynaklar. Haber toplayabilmek için soru sormanin önemi. Soru türleri... Soru cümlesi kurma. Yüzyüze ortamlarda soru sorma bedensel duruş ve sözel iletişim becerileri. Telefonla soru sorma teknikleri.
13Haberde aktarma türleri. Dolayli ve doğrudan aktarma. Yazilan haberin değerlendirilmesi (redaksiyon) ve düzeltilmesi
14Muhabir kimdir, nasil çalişir. Muhabirin haber toplam süreci. Muhabirin bir günü. Muhabir haber kaynaği ile nasil bir ilişki içinde olmalidir.

Kaynaklar

Amca size Gazeteci diyebilir miyim­? “ Iletisim ve Kultur dizisi -1TB Yayincilik 2010
Croton, Gordon (1986). “Senaryodan Ekrana”, Ankara: TRT Yayinlari
Hakan Ergül, Televizyonda Haberin Magazinleşmesi, İletişim, İstanbul, 2000 (kitabin tümünü edinmekte yarar var).
Neil Postman, TV Haberlerini İzlemek, Kavram yay, İstanbul, 1992
Kars. Neşe. 2010. Haberin Tarihi, Kuramları, Söylemi ve Radyo-Televizyon Haberciliği.