Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklam kampanyalarının, kuramsal ve pratik unsurların yardımıyla eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında reklamcılık alanından güncel örneklerin toplumsal, etiksel ve kültürel yöndeki eleştirileri yapılmaktadır. Güncel örnekler ile markaya, topluma, hedef kitleye uygun, etik ve etkin reklamın nasıl oluşturulabileceğine dair incelemeler yapılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma ve Ders ile İlgili Bilgilendirme
2Reklamın Anlamı, İşlevi ve Etkisi
3Reklamın Yaratım ve Üretim Süreci
4Brief, Strateji, İçgörü, Mesaj
5Reklamda Ne Söylenir, Nasıl Söylenir
6Reklam ve Sanat İlişkisi
7Reklamda Mantık
8Reklamda Sözel ve Görsel Metafor Kullanımı
9Ara Sınav
10Reklamda Lokal Yaklaşım, Global Yaklaşım
11Örnek Çalışmalar Üzerinden Değerlendirmeler
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Yaylagül, Levent. Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları, 2014.
Batı, Uğur. Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları, 2010.
Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Sayınları, 2009.
Taşçıoğlu, Melike. Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan. İstanbul:Yem Yayıncılık,2013.
Elden, Müge; Ulukök, Özkan ve Sinem Yeygel. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.