Ders Planı / İNTERAKTİF MEDYA TASARIMI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Mobil uygulama geliştirme kapsamında, mobil ortam farklılıkları, iOS ve Android Mobil platformların tanıtılması, iOS platformunun geliştirme ortamı olan XCode yazılımının incelenmesi.
Dersin İçeriği Web platformu ile mobil platform arasındaki farklar, mobil platformun ortaya çıkış ve gelişim süreci. iOS ve Android Mobil platformların tanıtılması. iOS platformunun geliştirme ortamı olan XCode yazılımının incelenmesi ve swift programlama dili.

Haftalık Ders Konuları

1Interaktif medya tasarımına ilişkin temel kavramlar. Web platformundan mobil aplikasyon platformuna geçiş ve farklarının ortaya konulması
2Mobil uygulama geliştirme platformlarına bakış ve mobil uygulama geliştirme platformu olarak iOS platformunun incelenmesi
3iOS mobil uygulama geliştirme platformu XCode IDEsi nin incelenmesi ve araçlarının kullanımı
4XCode IDE si üzerinde storyboard kavramı ve basit tasarım geliştirme metotları. Sabit kavramına giriş
5Programlama dili nedir? Swift programlama diline giriş. Değişken ve sabit tanımlamaları.
6Swift programlama dilinde dizi değişken tanımlamaları
7Swift programlama dilinde kontrol ifadelerine giriş. if else kontrol ifadesi
8Swift programlama dilinde kontrol ifadelerine giriş. Switch-case kontrol ifadesi
9Swift programlama dilinde döngüler ve kullanımları
10Swift programlama dilinde structure yapısı ve kullanımı
11Storyboard üzerine eklenen elemanların swift dosyaları ile bağlantıları üzerine örnekler
12Sınıf yapıları ve mevcut tasarım elementlerinin sınıf özellik ve fonksiyonlarına erişim
13Swift programlama dilinde fonksiyon tanımlamalarına giriş
14Parametreli fonksiyonlar, geriye tek ve birden fazla değer döndüren fonksiyonlar

Kaynaklar

Öztürk Ayten ve Serkan Perkmen. Multimedya ve Görsel Tasarım. İstanbul: Profil Yayıncılık, 2009.
Vaughan, Tay. Multimedia: Making it Work. Osborne: Mc Graw Hill, 2006