Ders Planı / ANİMASYON TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Hareketli grafik tasarımı hakkında genel bilgiler edinerek, başta Adobe After Effects programı olmak üzere yeni teknoloji ve yazılımlardan faydalanarak, video ve görsel üzerine çalışmalar yapmak ve bu çalışmalarla hareketli grafik tasarım konusunda bir temel oluşturmak.
Dersin İçeriği Hareketli grafik tasarımı hakkında genel bilgiler edinerek, başta Adobe After Effects programı olmak üzere yeni teknoloji ve yazılımlardan faydalanarak, video ve görsel üzerine çalışmalar yapmak ve bu çalışmalarla hareketli grafik tasarım konusunda bir temel oluşturmak.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin amacı, hedefi, gerekleri ve içeriğine giriş
2Hareketli grafik tasarımı üzerine genel bilgiler ve örnekleri
3Greenbox ( sonsuz bir katman verisi) teknikleri
4Greenbox ( sonsuz bir katman verisi) çeşitleri ve kullanım alanları
5Chrome Key (arka plan temizleme) mantığı
6Hollywood görsel efektlerinin kullanım biçimleri
7Bir çekimde obje veya insan çoğaltma tekniği
8Ara Sınav Clone stamp (kopozisyondaki bir noktayı diğer noktaya taşımak) tekniği
9Stop Motion (fotoğrafların arka arkaya getirilmesi ile yapılan) animasyon tekniği) çalışmaları
10Stop Motion ( fotoğrafların arka arkaya getirilmesi ile yapılan animasyon tekniği) denemeleri ve uygulamaları
113d layer (üç boyutlu katman oluşturarak sahneleme) mantığı
12Lighting (üç boyutlu sahnede yapay ışık kullanımı) mantığı
13Kompozisyon içerisine ses ekleme ve efeklendirme
14Başarılı bir Render (kompozisyonun bitmiş halini almak) almanın yolları, doğru codec (sıkıştırılmış biçim) seçimi

Kaynaklar

1-Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques, USA: Pbs Publishing, 2010.