Ders Planı / MARKA TASARIMI VE İMAJ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini, markanın üründen farklılığını göstererek ne olduğu ve neden önemli olduğu üzerine yoğunlaşmasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği Marka ve markayla ilişkili temel kavramlar, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve çeşitli marka simülasyonları ve örnek çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Marka Dünyasını Tanıma, Marka Kavramına Giriş, Kavramsal Boyutuyla Marka
3Marka Konumlandırma ve Marka Kimliği (Logo, Slogan, Maskot, Karakter, Renk, Ambalaj, vs.)
4Marka Oluşturmanın Temelleri, Marka Kişiliği, Marka Öyküleri, Marka İmajı; Marka Yönetim Sürecine Bakış
5Marka Denkliği: Farkındalık, Çağrışım, Algılanan Kalite, Marka Tutumu, Sadakat; Markalama Stratejileri
6Örnek Film İncelemesi
7Proje Atölye Çalışması - I
8Stratejik Marka İletişimi: Satış Geliştirme, Satın Alma Noktası İletişimi, Doğrudan Pazarlama, Kişisel Satış, Reklam, Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler, Ürün Yerleştirme, Sponsorluk
9Ara Sınav
10Sembolik İletişime Dayalı Marka Stratejisi ve Tasarımı
11Proje Atölye Çalışması - II
12Proje Atölye Çalışması - III
13Sunumlar
14Sunumlar

Kaynaklar

Tosun, N. Babür (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları
Roberts, Kevin (2010). Lovemarks Etkisi, İstanbul: Hümanist Kitap Yayıncılık
Lindstrom, Martin (2006). Duyular ve Marka, İstanbul: Optimist Yayıncılık
Batı, Uğur (2015). Marka Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
İslamoğlu, A. Hamdi ve Fırat, Duygu (2016). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları