Ders Planı / KURUMSAL KİMLİK TASARIMI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 8.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Firma/markalarda kurum kimliğinin amacı, önemi konusunda farkındalık yaratmaktır. Bir firmanın kurumsal kimliği hakkında her türlü tasarımı yapabilme becerisini kazanmaktır.
Dersin İçeriği Kurum kimliği: tanımı, çeşitleri, temelleri. Kurumsal kimlik ve saygınlık kavramlarının önemi. Kurumsal kimlik tasarlamak

Haftalık Ders Konuları

1Ders izlencesinin incelenmesi. Kurumsal kimliğin tanımı.
2Kurumsal kimliğin tarihi ve marka oluşturma
3Başarılı kurumsal kimlik çalışmalarının incelenmesi. Kurumsal kimlik yaratım/Amblem tasarımı aşamaları ve logo tasarımının uygulamaya koyulması.
4Kimlik tasarımında temel öğeler. Başarılı kartvizit, zarf ve antetli kağıt örneklerinin incelenmesi ve kartvizit, zarf, antetli kağıt tasarımlarının uygulamaya koyulması.
5Oluşturulan marka ile ilgili promosyonların üzerine kurumsal kimlik reklamı tasarlanması
6Kurumsal kimlik uygulaması esnasında rengin rolü.
7Renk ve biçim konulu poster tasarımlarının incelenmesi ve poster tasarımının uygulamaya koyulması.
8Takvim tasarımları hakkında örneklerin görülmesi
9Ara sınav Yeni kurumsal kimliğin tanıtımı ve dikkat edilmesi gereken noktalar
10Oluşturulan kurumsal kimlik ile ilgili takvim tasarlanması
11Kurumsal kimlik ile ilgili takvim tasarımının uygulamaya koyulması
12Kurumsal imaj ve firmalarda saygınlık
13Kurumsal kimlik oluşumunda ve sürdürülmesinde etkili iletişim ve davranış biçimleri
14Türkiye'de başarılı kurumsal kimlik çalışmalarının incelenmesi

Kaynaklar

Ak, Mehmet. Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj. İstanbul: Özel Yayın, 1998.
Okay, Ayla. Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Yayınları, 2000.
Letterhead and Logo Designs: Creating the Corporate Image, Lisa Walker, Steve Blount, Quayside, 1991.