Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. DEVRAN KORKMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Eğitsel bilgisayar oyunlarının tasarımı, değerlendirilmesi ve geliştirmesine yönelik bilgi ve beceri geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş.

Haftalık Ders Konuları

1Oyunlar ve eğitim
2Eğitim amaçlı geliştirilen oyun örnekleri
3Oyunların eğitim amaçlı kullanılmasına yönelik alan incelemesi
4Oyunda bulunması gereken nitelikler, oyun türleri
5Oyun geliştirmek için kullanılabilecek programların incelenmesi, oyunlarda senaryo
6Seneryo sunumu, seneryo sunumunun okul öncesi ve ilköğretim seviyesindeki örnekleri
7Senaryolaştırılmış bir oyunun tasarımı
8Oyun tasarımında kullanılacak programların kullanımı
9Ara sınav
10Oyun tasarımında kullanılacak programların kullanımı ve oyun geliştirmeye yönelik konuların seçimleri
11Seçilen konuya ilişkin senaryonun yazımı
12Seneryo sunumu, seneryo sunumunun lise seviyesindeki örnekleri
13Senaryolaştırılmış bir oyunun tasarımı
14Senaryolaştırılmış bir oyunun tasarımı ve Dersin genel değerlendirilmesi

Kaynaklar

1. Adams E., Rollings A,(2003). Game Design and Development,New Riders Publishing.
2. Çağıltay, N. E, & Fal, M. (2013), Scratch ile Programlamayı Öğreniyorum, Odtü Yayınevi, Ankara.