Ders Planı / TÜRK DİLİ-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim + Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. GÜLÜMSER BOZKURT|Öğr. Gör. ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriği Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri

Haftalık Ders Konuları

1Anlatım
2Anlatım Bozuklukları
3Anlatım Bozuklukları
4Anlatım Biçimleri
5Yazılı Anlatım Türleri(Yazışmalar)
6Yazılı Anlatım Türleri(Yazışmalar)
7Yazılı Anlatım Türleri(Düşünce Değeri Olan Yazılar)
8Arasınav
9Yazılı Anlatım Türleri (Sanat Değeri Olan Yazılar)
10Sözlü Anlatım Türleri
11Sözlü Anlatım Türleri
12Anlatımda atasözü, deyim ve özdeyişlerden yararlanma
13Yazım Kuralları ve Uygulamalar
14Noktalama İşaretleri ve Uygulamalar

Kaynaklar

Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.