Ders Planı / TOPLUM BİLİM VE SANAT

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Fakültede Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? F
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sanat pratiklerinin siyasal, tarihsel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla analiz edebilecek arka plan bilgisi vermek.
Dersin İçeriği Sanat, iktidar ve toplum ekseninde, dünyadan ve Türkiye'den çeşitli uygulamalar tarihsel bağlamda incelenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Ders Planı ve Kaynaklarının Paylaşılması
2Sanat, Toplum ve İktidar
3“Halk”ın Sanatı vs. Kilise ve Sarayın Himayesinde Sanat
4Sarayın Sanatı (Akademiler ve Profesyonelleşme)
5‘Ulus’un Sanatı: Değişen Eğlence Hayatı ve ‘Milli Raks’ Geleneğinin İcadı
6‘Halk’tan ‘Ulus’a Sanat: ‘Milli Musiki’nin İnşası
7Ara Sınav Öncesi Genel Tekrar
8Ara Sınav
9Popüler Sanat: Anadolu Pop, Eurovision, Arabesk
10Batı-Doğu Ekseninde Sanat: Dans “Alla Turca”
11Kadın Bakış Açısıyla Sanat: Pina Bausch’un Dans Tiyatrosu
12Seyirci ve Sanat-I: Epik Tiyatro
13Seyirci ve Sanat-II: Performans Sanatı, Doğaçlama Tiyatro ve İlişkisel Estetik vd.
14Genel Tekrar

Kaynaklar

-Arzu Öztürkmen, “Zamanı Eylemek, Eğlenmek: Cumhuriyet Dönemi Eğlence Biçimlerini Yeniden Düşünmek” (75 Yılda Değişen Yaşam, Değişen İnsan/Cumhuriyet Modaları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999): 179-191.


-Necdet Hasgül, “Cumhuriyet Dönemi Müzik Politikaları” (Folklora Doğru Dans-Müzik-Kültür Çeviri ve Araştırma Dergisi, s. 62, 1996): 27-48.


-Murat Meriç, “Neler Dinledik, Nelerle Coştuk?” (75 Yılda Değişen Yaşam, Değişen İnsan/Cumhuriyet Modaları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999): 193-207.


-Umut Bekcan, “Bir Soğuk Savaş Ürünü Olarak Eurovision Şarkı Yarışması”, 23 Mayıs 2012, Birikim, http://www.birikimdergisi.com/birikim/makale.aspx?mid=849 (erişim: Haziran 2012)


-Meral Özbek, “Arabesk Kültür: Bir Modernleşme ve Popüler Kültür Örneği”: Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, S. Bozdogan; R. Kasaba (ed.), Tarih Vakfi Yayinları, Istanbul, 1998: 168-187.


-Arzu Öztürkmen, “Türk Usulü Modern Dans, Cumhuriyetin İlk Yıllarında Osmanlı Dansının Dönüşümü”(Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı: Kuram ve Pratik, yay. haz. Şebnem Selışık Aksan, Gurur Ertem, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2007): 286-303.


-Arzu Öztürkmen, “Selma Selim Sırrı ve Bedii Rakslar: Modern Bir Dans Türünün Anlamı Üzerine Düşünceler” (Toplumsal Tarih, s. 39, 1997): 23-26.


-Zeynep Günsür, İlk Yirmi Yılında Ankara Devlet Balesi (1961-1980)”, (TEB) Oyun Dergisi, s: 7, (Nisan-Mayıs 2008), sf. 70-73.


-Sevda Şener, “Siyasal Amaçlı Tiyatro Düşüncesi”, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Yay. 7. baskı, 255-296.


-Ahu Antmen, “Sanatçının Bedeni: Performans”, Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık / Sanat Kitapları: 01. 2008, 4. baskı: 219-238.


-Sanjoy Roy, “Adım Adım Dans Rehberi: Pina Bausch”, http://mimesis-dergi.org/2013/08/adim-adim-dans-rehberi-pina-bauschtanztheater-wuppertal/


-İlker Yasin Keskin, “Molière Tiyatrosu ve 14. Louis – Molière İlişkisi”, Mimesis Tiyatro / Çeviri-Araştırma Dergisi, s: 17, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, Haziran 2010, sf. 267-283.