Ders Planı / TÜRK DİLİ-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim + Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN|Dr. Öğr. Üyesi DINARA DUISEBAYEVA
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriği Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar

Haftalık Ders Konuları

1Dil ve Dilin Özellikleri- Dil-Düşünce İlişkisi, Dilin Gücü
2Dil ile İlgili Terimler: Ana Dil/Ana Dili/Yerel Dil/Devlet Dili/Uluslararası Dil/Yapma Dil
3Kültür Çeşitleri: Genel Kültür/Alt Kültür/Popüler Kültür/Kitle Kültürü/Yüksek Kültür
4Dil-Kültür İlişkisi
5Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri- Dil Aileleri ve Dil Grupları
6Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi
7Ses Bilgisi
8Şekil Bilgisi
9Arasınav
10Sözcük Türleri I
11Sözcük Türleri II
12Cümlenin Ögeleri
13Cümle Türleri
14Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri ve Uygulamalar

Kaynaklar

İAÜ Türk Dili Ders Kitabı




UBİS’teki Ders İçeriğinde bulunan WEB Kitap