Ders Planı / REKLAM HUKUKU

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi KEMALE LEYLA BİNGÖL
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin reklam hukuku hakkında ulusal ve uluslararası mevzuat ışığında bilgi sahibi olmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği Türk hukukundaki reklam düzenlemeleri, bunlara ilişkin haksız rekabet uygulamaları, reklamların denetiminde kurumların işleyiş ve rolü, uluslarası reklamcılık düzenlemeleridir.

Haftalık Ders Konuları

1TÜRKİYE’DE REKLAM DÜZENLEMELERİ
2TİCARİ REKLAM VE İLANLARA İLİŞKİN GENEL İLKELER VE REKLAM KURULU ÇALIŞMALARI
3REKLAMLARA İLİŞKİN HAKSIZ REKABET UYUŞMAZLIKLARI
4TÜRK HUKUKU’NDA ALDATICI VE ÖRTÜLÜ REKLAMLAR
5REKLAM YAPIMINA VE YAYININA İLİŞKİN SÖZLEŞMELERİN HUKUKİ NİTELİKLERİ
6KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLAR
7REKLAMIN FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU KAPSAMINDA KORUNMASI SORUNU
8SPONSORLUK SÖZLEŞMESİNİN REKLAM İLE İLİŞKİSİ
9TÜRKİYE’DE İLAÇ REKLAMLARI
10REKLAMLARIN DENETİMİ, KURUMLAR VE İŞLEYİŞ
11FİKRİ HAKLAR KARŞISINDA REKLAMLAR
12REKLAMLARA RTÜK DENETİMİ
13ULUSLARARASI REKLAMCILIK DÜZENLEMELERi
14REKLAMCILIKLA İLGİLİ GÜNCEL MESELELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Kaynaklar

1- Reklam Hukuku ve Uygulaması; Yrd. Doç. Dr. Emrehan İnal, Dr. Başak Baysal