2011-2012


Mayıs-2012

DAVID STRNAD ile "Movement for Actors: Coordination of Textless Physical Action

 Öğrencilerimizi fiziksel aksiyonla tanıştırmak amacıyla düzenlenen harekete dayalı  "Movement for Actors: Coordination of Textless Physical Action" başlıklı atölye çalışması 20-26 Mayıs 2012 tarihlerinde üniversitemizde gerçekleştirmiştir.  



Haziran-2012

PROF. DR. JOHN SOMERS ile 'EZİLENLERİN TİYATROSU'

images.jpg

 Farklı disiplinlerden gelen oyunculuk biçimleri ile öğrencileri buluşturmak amacıyla 4, 5, 6 Haziran tarihlerinde 'Ezilenlerin Tiyatrosu' kuramı üzerine çalışmaların yapıldığı bu atölye lisans 3. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşmiştir.


Kasım-2012

SUSAN MAIN – LINKLATER ATÖLYESİ – Bu atölye, dünyaca ünlü ses hocası Kristin Linklater tarafından geliştirilmiş olan ses tekniği ile öğrencilerimizi tanıştırmak ve sesi özgürleştirmek, geliştirmek ve güçlendirmek adına teknikler öğretmek amacıyla,19-24 Kasım 2012 tarihleri arasında Susan Main (Amerika) tarafından gerçekleştirilmiştir.

Oyuncunun sesini geliştirmede son derece etkin bir teknik olan Linklater Ses Tekniğinin dünya çapında çok önemli uygulayıcılarından Susan Main 19-24 Kasım tarihleri arasında İstanbul Aydın Üniversitesi Drama ve Oyunculuk Bölümü öğrencileri ile beş günlük bir atölye çalışması yapmıştır.

Beş günlük atölye çalışması süresince oyuncunun bedeni ve sesini geliştirmeye yönelik yoğun egzersiz çalışmaları yapılmış ve katılan öğrencilerimiz uygulamalı olarak beden koordinasyonu, farklı ses ve nefes kullanma teknikleri üzerine çalışma fırsatı bulmuşlardır. Susan Main kullandığı egzersizlerle oyunculukta özgüven, ses kullanımı ve beden ilişkisi gibi konularda öğrencilerimizin farkındalığını arttırmıştır. Bu çalışma oyuncu adayı öğrencilerimizin  ses oluşumunu anlamasını ve farklı rezonans bölgelerini farkına varmasını sağlamıştır.

Atölye çalışmasının sonunda öğrencilerimiz beden, nefes, düşünce ve duygu oluşumu arasındaki ilişkiyi anlama ve uygulama fırsatı bulmuşlardır. Yoğun fiziksel bir çalışma sonucunda öğrencilerimiz beden kullanımlarını gelistirmiş ve farklı tonlarda sesler çıkarmayı başarmışlardır. Bunun yanısıra oyunculukta aşılması gereken fiziksel alışkanlıklar üzerine egzersizler uygulanmıştır ve bu çalışma sonucunda ses problemi olan öğrencilerimiz anatomik olarak ses üretimi için gerekli diyafram gibi kaslarını etkili bir biçimde kullanmayı öğrenmişlerdir. Öğrencilerimiz ses tellerini incitmeden yüksek tonda nasıl oynayabileceklerini ve sesleri ile duygu ve düşüncelerini aktarmayı deneyimlemişlerdir. Bu çalışma sonucu öğrencilerimiz daha anlaşılır ve doğal bir biçimde kendilerini ifade etmeye başlamışlardır.


güncelleme: 3.7.2017 16:48