Sign In

 Fakülte

güncelleme: 17.10.2017 20:27

Istanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 05.08.2008 tarih 2008/14011 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kuruluşunu tamamlamış, seçkin akademik kadrosu ve çağdaş ihtiyaçlara cevap verebilecek derslik ve ders programları ile 2008-2009 eğitim-öğretim yılında öğretime başlamıştır.Fakülte bünyesinde, Eğitim Bilimleri  Bölümünün, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Bilgisayar ve  Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün Bilgisayar ve  Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yabancı Diller Bölümünün İngilizce  Öğretmenliği Anabilim Dalı ve Arapça Öğretmenliği Anabilim Dalı, Temel Eğitim Bölümünün Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalları, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünün, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünün, Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümünün Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı, Özel Eğitim Bölümünün Zihin Engelliler Öğretmenliği ve Üstün Zekalılar Öğretmenliği Anabilim Dalları bulunmaktadır. İçinde bulunduğumuz bilgi, iletişim ve teknoloji çağında ülkelerin gelişmişlik düzeyleri eğitime ve bilime verdikleri önemle ölçülmektedir. Eğitim sisteminin en önemli belirleyicisi, sistemi işleten öğretmenlerin niteliğidir. Bu bağlamda, öğretmen yetiştiren kurumların çağın gereklerine uygun, nitelikli öğretmen yetiştirmelerinde Eğitim Fakültelerine büyük görev düşmektedir. Fakültemizin temel amacı, öğrencilerimizi farklı düşünebilen, bireysel tercihlerinde özgür, kendine güvenen, insani değerlere saygılı, hoşgörülü ve özverili, cumhuriyet ideallerini paylaşan, her türlü teknik ve teknolojik bilgilerle donanmış, gelecek nesilleri emanet edebileceğimiz öğretmenler olarak yetiştirmektir. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi olarak tüm akademik ve yönetici kadromuzla, Türk Milli Eğitiminin temel ilkeleri doğrultusunda çağdaş, aydın, donanımlı, mesleki formasyonu tam öğretmenler yetiştirmek için büyük çaba sarf ediyoruz. Fakültemiz, öğretmen yetiştirme programlarının, üç temel boyutu olan "Öğretmenlik Meslek Bilgisi", "Alan Bilgisi" ve "Genel Kültür" alanları ile okullarda uygulama çalışmalarını birleştirerek tam donanımlı öğretmenler yetiştirmeyi amaç edinmiştir.

​​​​​

EUA Kurumsal Öz değerlendirme Programı İzleme Raporu